سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ باب مسجد در سقز بازسازی و تعمیر شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵ باب مسجد در سقز بازسازی و تعمیر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جهانگیر امجدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز گفت: تعداد ۳۵۰ مسجد در سقز وجود دارد که از این تعداد پنج باب شامل مساجد دومناره، شیخ مظهر، روستای ترجان، سرا و تمربگ بعنوان مساجد تاریخی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده و ابنیه تاریخی و گردشگری دارند.

او با بیان اینکه تعداد ۱۵ باب مسجد در شش ماهه سال جاری تعمیر و بازسازی شده است، افزود: پنج میلیارد ریال اعتبار از محل عواید موقوفات شهرستان برای تعمیر و مرمت و رفع مایحتاج مساجد هزینه شده است.

امجدی به پروژه بازسازی مسجد ملا ابراهیم سقز اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و شامل احداث مسجد زنان، احداث واحد مسکونی امام جماعت، خادم و تعمیر حجره طلاب، تعویض کامل تاسیسات برقی و گرمایشی، تعمیر نمای داخلی و بیرونی و تعویض پنجره‌ها، سبک سازی بام و ایزوگام، نصب پکیج، احداث وضو خانه، کتابخانه، خرید فرش، شیرآلات و درب است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌های مسجد ملا ابراهیم در سال جاری پرداخت شده است، یادآور شد: این مسجد در مجموع بیش از هفت میلیارد ریال هزینه داشته که از محل عواید موقوفات شهرستان سقز پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.