سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میزان مراجعه مادران باردار به خانه‌های بهداشت کاهش پیدا کرده است

ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰ گفت: با شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده به خانه‌های بهداشت کاهش پیدا کرده است.

ﻣﺮﺿﻴﻪ ﺑﺨﺸﻨﺪه ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰ، اداره کودکان ﺩﻓﺘﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﻤﻌﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩه ﻭ ﻣﺪﺍﺭﺱ وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه اندازی بخش مشاوره تلفنی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان مراجعه مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده به خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام واکسیناسیون و چکاپ های روتین کاهش پیدا کرده است،این موضوع سبب شده تا سلامتی مادران باردار  در معرض خطر باشد.

او ادامه داد: وزارت بهداشت به منظور ارائه مشاوره و راهنمایی به مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده در آینده ای نزدیک مرکز مشاوره تلفنی را راه اندازی می کند تا این افراد به صورت غیر حضوری مشکلات خود را با کارشناسان حوزه مامایی و بهداشت و مراقبت در میان بگذارند.

این ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰگفت: یکی از سوالات رایج مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده، عوارض احتمالی شیر دهی و مشکلات ناشی از آن است که در مرکز مشاوره تلفنی به تمام این سوالات توسط کارشناسان وزارت بهداشت پاسخ داده می شود.

چکاپ مادران باردار در بحران کرونا ضروری است

او بیان کرد: شیوع بیماری کرونا نباید تاثیری در روند مراجعه مادران باردار و حتی زنان تازه زایمان کرده داشته باشد. این افراد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید در زمان مقرر خود جهت چکاپ به پزشک مربوطه  مراجعه کنند.

بخشنده گفت: یکی از موضوعات مهم حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری کروناست، در این خصوص این افراد باید بیشتر از سایرین در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از خود مراقبت کنند.


بیشتر بخوانید


ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰ یاد آوری کرد: خوشبختانه از نظر آمار سلامت مادران تازه زایمان کرده و کاهش مرگ و میر نوزادان ایران در وضعیت خوبی قرار دارد که برای ادامه این روند و ارتقای سلامت مادران باردار چکاپ های روتین به دلیل بیماری کرونا نباید قطع شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.