در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ستاد کرونای تهران و سازمان اقتصاد اسلامی پیرامون ارائه وام بدون کارمزد به مدافعان سلامت بحث شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ستاد کرونای تهران و سازمان اقتصاد اسلامی اظهار کرد: سازمان اقتصاد اسلامی یکی از نهاد‌های جهادی و درخشانی است که در زمینه فقرزدایی اقدامات خوبی را انجام داده است.

او ادامه داد: امروزه یک کار فرهنگی در سایه تفاهم نامه انجام می‌شود و معتقدم سایر سازمان‌ها در حمایت از مدافعان سلامت کار‌های خوبی را انجام دهند.

زالی گفت: هدیه الهی برای تلاش ما جنت و بهشت است و ما باید در حوزه‌های کاری خود تلاش کافی داشته باشیم.

او بیان کرد: در سوره آل عمران پنج صفت پرهیزگاران آورده شده است که اولین خصلت این افراد انفاق است و این نگاه مهرورزانه نیز در قرآن کریم آمده است.

زالی بیان کرد: امروزه ما شاهد یک کار بزرگ اجتماعی در بین مردم و به خصوص سفیدپوشان هستیم. تکریم سالمند از دستورات دینی و آموزه‌های قرآنی است.

او افزود: بیماری کرونا ناجوانمردانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد و امروزه کادر درمان سنگربان‌های جامعه در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شوند.

زالی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه بسته‌های بدون کارمزد در اختیار مدافعان سلامت با هدف حمایت از آن‌ها قرار می‌گیرد. افراد زیادی کمک‌های مالی از سازمان اقتصاد اسلامی دریافت کردند.

در ادامه مراسم میر محمد صادقی رئیس هیات مدیره سازمان اقتصاد اسلامی گفت: مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها خدمات درخشانی را به بیماران ارائه می‌دهند و امیدوارم این بیماری منحوس هرچه سریع‌تر از بین برود.

او ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی اقداماتی در زمینه حمایت از مدافعان سلامت انجام می‌دهد. این سازمان خدمات خوبی را به مردم ارائه داده است و امروزه افراد زیادی از این سازمان کمک مالی دریافت کرده‌اند.

پرداخت وام به هشت هزار نفر از مدافعان سلامت

در ادامه مراسم فرجی مدیر عامل سازمان اقتصاد اسلامی گفت: هدف از راه اندازی این سازمان ترویج سنت قرض الحسنه است و امروزه حدود هزار صندوق قرض الحسنه تحت نظارت سازمان اقتصاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

او افزود: ما به ستاد کرونا ارائه وام به مدافعان سلامت بدون کارمزد را پیشنهاد داده‌ایم و در مرحله اول به پنج هزار مدافع سلامت وام بدون کارمزد پرداخت می‌شود و صندوق‌های دیگری در زمینه ارائه وام به سه هزار نفر را اعلام آمادگی کرده‌اند که در مرحله نخست هشت هزار نفر از مدافعان سلامت وام بدون کارمزد دریافت می‌کنند.

در ادامه آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه در هیچ زمینه‌ای از نیروی انسانی و غیره وابستگی به خارج از کشور وجود ندارد و ما باید قدر این نیروی انسانی را بدانیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: امروزه مدافعان سلامت اقدامات درخشانی را در زمینه مقابله با بیماری کرونا انجام داده‌اند و کادر درمان در دوران کرونا در زمینه مراقبت از بیماران جان فشانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
نه دقیق مشخص کودوم بانکه نه مشخص به کی تعلق میگیره....نه معلومه کی گرفته..الحق نور چشمی شدن چیزه خوبیه
آخرین اخبار