سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار بوشهر:

مبتلایان کرونادر بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت/ ۲۴۰۰ انشعاب غیر مجاز آب قطع شد

استاندار بوشهر گفت: مبتلایان به بیماری کرونا در استان ۲۵ درصد افزایش، و شمار فوتی‏‌ها نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بیان کرد: به منظور ساماندهی وضعیت آب آشامیدنی با تلاش مسئولان آب و فاضلاب از اول سال تاکنون دو هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز آب از شمال تا جنوب استان قطع شده است.

او با اشاره به روند ساخت آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر افزود: در این زمینه مجوز آغاز عملیات خط انتقال برق این آب شیرین کن گرفته شده است و به زودی شرکت توزیع نیروی برق استان  اجرای این خط را آغاز می‌کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برای تامین آب آشامیدنی استان همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و هیچ دستگاه امنیتی و غیرامنیتی، نظارتی و غیرنظارتی نباید مانع تامین آب برای استان شوند.

گراوند افزود: شرکت آب و فاضلاب تامین کننده آب آشامیدنی مورد نیاز استان است و در این زمینه باید از هرگونه تامین آب برای مصارف غیر آشامیدنی جلوگیری کند.

او عنوان کرد: میزان مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر ۲۵ درصد افزایش و شمار فوتی‏‌ها نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است که در این زمینه انتظار می‌رود مردم به صورت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: در خصوص لایحه بودجه سال آینده که آذر به مجلس ارائه می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای کمک به توسعه استان از توان نمایندگان استان استفاده کنند.

او همچنین ادامه داد: خط انتقال سیراف جم که از سال ۸۹ بر زمین مانده بود نیز در ماه آینده بهره برداری می‌شود.

گراوند با تاکید بر نهادینه شدن بیمه خانه‌های شهری و روستایی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای جذب سهم استان از محل اعتبارات مدیریت بحران تلاش کنند.

او با درخواست از اداره کل بنادر و دریانوردی برای ارزیابی میزان شناورهای آتشخوار‌ در استان، بر تلاش شرکت‌های حوزه نفت و گاز فعال در استان برای مدیریت مطلوب آلودگی‌‏های نفتی تاکیدکرد.

استاندار بوشهر به ضرورت همکاری مسئولان در خصوص نصب انشعاب گاز در مناطق مختلف استان هم اشاره کرد تا مشکل کمبود سیلندر گاز بیش از پیش بر دوش مردم سنگینی نکند.

لایروبی و باز کردن مسیرآب‌گیر‌ها، بازرسی کامل شبکه های برق با توجه به در پیش بودن بارش‌ها از دیگر مواردی بود که گراوند به آن‌ها اشاره کرد و آغاز ساخت شبکه فاضلاب محله‌های جنوب شهر بوشهر را خواستار شد.

او ساماندهی نشدن چند شناگاه را نشانه نبود ثبات مدیریتی در شهرداری بوشهر دانست و گفت: ایجاد محدودیت در خصوص شناگاه هنر نیست بلکه باید شناگاه‏‌های استاندارد و مجزا برای آقایان و بانوان احداث شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.