سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۷۰ درصدی برنامه ریزی دولت الکترونیک در کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه دولت الکترونیک می‌بایست ۲ هزار و ۳۶۴ خدمت در کرمان الکترونیکی شود، گفت: ۷۰ درصد برنامه ریزی دولت الکترونیک در استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان که به منظور قدردانی از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال ۹۸ در دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه ما باید خدمت به مردم و جامعه را نهادینه کنیم، گفت: ما باید اصلاح ساختار اداری را انجام  داده و بتوانیم سبک فکری و زندگی را تغییر دهیم.

او افزود: ما در برنامه اصلاح نظام ادارای قرار داریم که امیدواریم بتوانیم این برنامه را در استان کرمان به خوبی اجرا کنیم.

رودری با اشاره به اینکه برای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری، می‌بایست دو هزار و  ۳۶۴ خدمت در استان کرمان الکترونیکی  شود، بیان کرد: ۶۲۳ خدمت اداری ما هنوز نیمه الکترونیک است. 

ا‌و اظهار کرد: ۷۰ درصد برنامه ریزی دولت الکترونیک در کرمان محقق شده و در حال اجرا است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: امروز از ۱۰ دستگاه اداری به عنوان دستگاه برتر  استان قدردانی می کنیم. 

 او افزود: در این مراسم در بخش سلامت و رفاه از اداره کل تامین اجتمایی استان کرمان، در بخش آموزش از اداره کل آموزش و پرورش استان، در بخش خدماتی از اداره کل مالیات استان کرمان، در بخش زیر بنایی از اداره کل حمل و نقل جاده ای شمال استان و شرکت توزیع برق جنوب استان و از دستگاهای راه آهن، ثبت املاک و سه دستگاه دیگر که در این مدت رشد داشتند و از شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل ثبت احوال استان کرمان و شرکت برق منطقه ای استان ، قدردانی می شود. 

شهید سلیمانی نماد اخلاص در خدمت بود

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هدف جشنواره شهید رجایی خدمت و سبقت است، گفت: خدمت‌های مومنانه و مخلصانه باعث خوشحالی همه است. 

او افزود: وظیفه دستگاه‌های ارشد این است که دستگاه‌هایی که خدمت خالصانه دارند، باید دیده شوند.

امام جمعه کرمان با اعلام اینکه تمدن‌ها در طول تاریخ متولد شدند و مدت‌ها گذشت که پیشرفت کردند و برخی از  آن ها در جایی بی توجه شدند و در تاریخ فقط نامی از آن ها باقی ماند، بیان کرد: شاه بیت ماندگاری خدمت است. 

او گفت: ما کشوری داریم که دارای  قدمت تاریخی و کهن هست و سیستم اداری در آن سال ها شکل گرفته و در سایه اسلام است، بیان کرد: دنیا باید به سمت ما بیاد و یاد بگیرد نه اینکه ما آن‌ها را ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مسئولان باید خدمت را درک کنند؛ اگر نگاه دنیایی دارد، به ثمرات آن توجه کند و اگر نگاه اخروی دارد، باید به نامه اعمالش توجه کند که آن دنیا، پرونده اش سنگین باشد.

 او بیان کرد: باید انگیزه خدمت در وجود ما موج بزند که شهید باهنر و شهید سلیمانی از افرادی بودند که این موضوع در آن ها وجود داشت.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه استان ما استان خدمتگزاری است، بیان کرد: باید برنامه داشته باشیم و بدانیم چه کار کنیم؟ این‌ها رکن‌های خدمت هستند که همه می‌توانند انجام دهند.

او گفت: اما رکن مهم که باید همه از ما یاد بگیرند، رکن اخلاص است. 

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان به خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: وی تعریف می کرد که زمانی در سپاه ثارالله استان بودند و  بچه‌های سپاه تماس گرفتند و گفتند: یک روحانی در میدان مشتاق فرش پهن کرده و خوابیده است. گفتند: وی  آیت الله حائری است. 

او افزود: شهید سلیمانی تعریف کرد و گفت: خودم  رفتم دیدم خودش هست، گفتم حاج آقا چرا اینجا؟ گفت: وقتی دیر وقت جایی رفتی نباید مزاحم کسی شوید. جاج قاسم گفت: من از این حرکت درس‌ها گرفتم.

او اظهار کرد:سلیمانی نمونه بارز اخلاص در خدمت بود. 

فضای کار را با حواشی مسموم نکنیم 

محمد جواد فدائی، استاندار کرمان و مسئول جشنواره شهید رجایی استان کرمان نیز در این مراسم  با اعلام اینکه کارایی سیستم اداری بسیار  اهمیت دارد،گفت: ابزار خدمت به مردم سیستم اداری است.

او با بیان اینکه اولین  معیار سنجش خدمت به مردم انگیزه، دومین آن کیفیت افراد و سومین آن  ارزیابی و عملکرد است، بیان کرد: هدف گذاری و مدیریت راهبردی از معیارهای  بعدی است.

فدائی با اشاره به اینکه دستگاه های اداری ما در شرایط سخت کار می کنند، اظهار کرد: ما در شرایط بدترین تحریم های تاریخ هستیم و نفت خود را نمی توانیم بفروشیم و ارز صادرات غیر نفتی  را هم که نمی توانیم  بیاوریم.

او گفت: ما نباید فضای کاری خود را با حواشی مسموم کنیم و باید در کارهای خود از غرض ورزی و حسادت پرهیز کنیم.

استاندار کرمان با اعلام اینکه باید کار خود را انجام دهیم و گول حواشی را نخوریم، بیان کرد: خصلت های نامناسب فرهنگی، بعضی خدمت ها را مخدوش می کند.

او اظهار کرد: از سه نفر از فرمانداران استان که از سوی وزارت کشور معرفی شده اند  و ۴ دستگاه هلال احمر، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و کمیته امداد استان که بیشترین ارتباط را با ما داشتند و اقدامات خوبی برای استان انجام دادند، قدردانی می شود. 

در پایان این مراسم از دستگاه های برتر پارسال قدردانی شد. 

 

  انتهای پیام/ م 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.