سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به آینده درخشان صنعت گردشگری امیدواریم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که گردشگری، هنرصنعتی مولد است که به آینده درخشان آن، امیدواریم گفت:برای توسعه گردشگری، تمام حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهیم داد و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به توجه ویژه نسبت به این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت:رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان، اولویت اصلی جامعه است و گردشگری به عنوان یک هنرصنعت می‌تواند در تحقق این هدف، موثر باشد.

او افزود: علاوه بر گردشگری، حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی و خدمات وابسته به این دو بخش نیز می‌توانند باعث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در جامعه شوند.

او با بیان این‌که گردشگری، صرفاً یک حوزه کاری نیست، بلکه یک حوزه دیپلماسی هم محسوب می‌شود گفت: توسعه مبادلات گردشگری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های اساسی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری افزود: با وجود افزایش ۳۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سال گذشته، شیوع بیماری کرونا رفت‌وآمد‌ها را محدودتر کرده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: با این وجود قدردان صبر، تحمل و همراهی فعالان این حوزه با ستاد مقابله با کرونا هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد از سرگیری فعالیت کامل تمامی مراکز مرتبط با حوزه گردشگری باشیم.

او بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان توسط رسانه‌ها و مطبوعات تأکید کرد و گفت: وجب به وجب این خطه از کشور، مملو از اماکن گردشگری، آثار باستانی و تاریخی و نشانه‌های فرهنگ و مدنیت است که متاسفانه آن چنان که باید و شاید به جهانیان شناسانده نشده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأمین سلامت، امنیت و معیشت مردم در شرایط کنونی را دغدغه‌ای مهم برای مدیران و مسئولان برشمرد و گفت: تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید با لحاظ تمامی جوانب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.