میراث فرهنگی و شهرداری مراغه برای حفاظت از آثار تاریخی همکاری کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری مراغه با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها در مرمت برخی از آثار تاریخی شهرستان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سید علی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه به همراه دادستان عمومی و انقلاب مراغه و برخی از مسوولان شهرستان در بازدید از برخی از آثار تاریخی شهرستان که در داخل بازار مراغه قرار دارند گفت: سرای متولار، خامنه‌ای و مغازه‌های سنگی از آثار ثبتی و حفاظتی شهرستان محسوب می‌شوند که نیازمند مرمت و بازسازی از سوی دستگاه‌های متولی هستند.

اوبا اشاره به اینکه خطر ریزش و تخریب این آثار جان مردم را تهدید می‌کندافزود:این آثار ثبتی و حفاظتی در داخل بازار مراغه قرار دارند و روزانه محل داد و ستد و رفت و آمد بسیاری از مردم هستند.

او گفت: بازار آرد، غلات، خشکبار و مواد غذایی جدید شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با زیربنای هفت هزار متر مربع با ۶.۹ میلیارد تومان هزینه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث شده و باید راهکار‌های انتقال بازار قدیمی خشکبار مراغه به بازار جدید بررسی شود.

فرماندار مراغه همچنین در بازدید از حمام تاریخی خواجه نصیر مراغه بیان کرد: حمام خواجه نصیر مراغه یکی از آثار ملی ثبت شده مربوط به دوره صفوی بوده که در حال حاضر از سوی شهرداری تملک شده و با هماهنگی و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نیازمند بازسازی و مرمت است.

موسوی گفت: بایستی تکلیف آثار تاریخی بازدید شد به سرعت مشخص شود.

او بیان کرد: با احیای آثار تاریخی شهرستان می‌توان شاهد حصور گردشگران داخلی و خارجی در مراغه شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار