سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با همتای کوبایی خود؛

لاوروف: تحریم‌های غیر انسانی آمریکا علیه کوبا را قویا محکوم می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با غیر انسانی خواندن تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد.

سرگئی لاوروف پس از دیدار با همتای کوبایی خود «ریکاردو کابریساس» در مسکو به خبرنگاران گفت: ما قویا سیاست غیر انسانی و غیر قانونی آمریکا را محکوم می‌کنیم. تمام تدابیری که در جهت اعمال فشار بر هاوانا از طریق تحریم صورت می‌گیرد، نه تنها حقوق عادی شهروندان کوبایی را محدود کرده، بلکه محدودیت‌هایی برای شهروندان آمریکایی به بار می‌آورد. لاوروف با غیر قانونی خواندن تحریم‌های آمریکا، آن را نقض آشکار اصول اساسی مندرج در منشور سازمان ملل توصیف کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: در شرایط همه گیری (کرونا) برای همه کشور‌ها مهم است که اراده سیاسی، خردورزی و آینده نگری نشان دهند، از جنگ‌های تجاری و تحریم‌ها دور شوند و نیرو‌های خود را برای مبارزه با این آفت مشترک مبتنی بر درک متقابل، همبستگی و حمایت متحد کنند.

لاوروف تاکید کرد با این حال واشنگتن بار دیگر باور خود بر مستثنی بودنش و اینکه می‌تواند علیه کوبا هر کاری که بخواهد، انجام دهد را به اثبات رساند. تاکید می‌کنم روسیه همواره آماده پشتیبانی لازم از شریک راهبردی و دوست خود یعنی کوباست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه، مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه کوبا را اعلام کرد. بر اساس این تحریم‌ها برای اتباع آمریکایی اقامت، پرداخت هزینه اسکان یا هرگونه رزرو اقامت برای اشخاص ثالث در هر ملکی که به تشخیص مقامات آمریکایی متعلق به دولت یا تحت کنترل دولت کوبا و یا یک مقام تحریم شده کوبایی باشد ممنوع است. علاوه بر این، بر اساس بخشنامه جدید، ارسال محصولات دخانی کوبایی به آمریکا ممنوع شده است.

پس از شکست رژیم مورد حمایت آمریکا در کوبا، واشنگتن روابط دیپلماتیک خود را با هاوانا قطع و در دهه ۱۹۶۰ تحریم تجاری علیه این کشور وضع کرد. واشنگتن و هاوانا در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند قصد دارند عادی سازی روابط دوجانبه را از سر گیرند. در نتیجه، بسیاری از محدودیت‌های مبادلات میان دو کشور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا کاهش یافت.

با این حال، ترامپ پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶، سیاست‌های آمریکا علیه دولت کوبا را سخت تر، سفر‌ها را محدودتر و تحریم اقتصادی را تقویت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.