سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه تسهیلات مالی و افزایش پوشش بیمه‌ای صنعتگران اردبیلی در اولویت است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات مالی و افزایش پوشش بیمه‌ای صنعتگران اردبیلی در اولویت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نشست با فرماندار کوثر با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و منابع مالی استانی و ملی برای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: پتانسیل گردشگری و صنایع دستی کوثر در صنعت گلیم با توجه ویژه مسئولان استانی می‌تواند موجب رونق اقتصادی منطقه و موثر در جذب سرمایه‌گذاران کلان شود.

او نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری‌ها در شناساندن و معرفی جاذبه‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌ها را مهم دانست و افزود: ارائه تسهیلات مالی به هنرمندان و افزایش پوشش بیمه‌ای بافندگان گلیم می‌تواند در ایجاد انگیزه و افزایش تعداد بافندگان گلیم در استان تاثیرگذار باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل امسال از ارائه برنامه‌های حمایتی ویژه برای حمایت از گلیم‌بافان شهرستان کوثر خبر داد و گفت: اختصاص ۷۰ دار گلیم به گلیم‌بافان شهرستان کوثر در راستای حمایت از مشاغل خانگی کوثر برنامه‌ریزی شده و به زودی تحویل خواهد شد.

محمودی افزود: مرمت و بازسازی آثار باستانی ملی ثبت شده شهرستان و بیمه صنعتگران حوزه صنایع دستی در دستور کار و اولویت برنامه‌های اداره کل قرار دارد و به جد نیز پیگیری خواهد شد.

او بیان کرد: مصمم به برگزاری جشنواره هیوا(میوه به) در روزهای آینده و برپایی موزه مردم‌شناسی در شهر گیوی هستیم که مقدمات و تمهیدات اولیه آنها نیز اندیشیده شده که به‌زودی اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.