سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۷۶ نفر دراستان قربانی بیماری کرونا ویروس شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:از اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۵۷۶ نفر در استان در اثر بیماری کرونا جان باخته اند.

رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : آمار مبتلایان کرونا بستری شده در بیمارستان‌ها را ابتدای شیوع این بیماری ۴۳۶۰ نفراعلام کرد و افزود: تاکنون ۶۴۰۲ نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند که به صورت سرپایی و با استراحت در منزل درمان شده اند.

او افزود: اکنون ۵۴۱ بیمار کرونا و یا مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری هستند و تاکنون ۳۵۳۸ بیمار مبتلا با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد:علائم سرماخوردگی همراه با بدن درد، خستگی مفرط، آبریزش بینی، عفونت ریه، تب بالا، سرفه‌های خشک و ممتد به مدت بیش از ۱ ساعت یا ۳ نوبت ظرف ۲۴ ساعت، مشکلات تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی، کهیر و تاول از مهمترین علام‌های بیماری کرونا ویروس هستند.

حیدری مقدم در ادامه گفت: اکنون شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، نهاوند، فامنین، رزن و کبودراهنگ در وضعیت قرمز و همدان، بهارو اسدآباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 او افزود:از مردم فخیم همدان می‌خواهیم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تاکید کرد: در شهرستان همدان ۱۸۱۸، بهار۲۹۶، اسدآباد۱۱۲، ملایر ۷۹۴، تویسرکان ۲۲۲، نهاوند ۴۴۴، فامنین ۶۶، کبودراهنگ ۲۸۲، رزن ۱۹۱ بیمار به ثبت رسیده است و ۱۳۵ مسافران مبتلا به بیماری کرونا هم در استان شناسایی و در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.