سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی مطرح کرد؛

رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از شرکت ۱۱ هزار و ۴۴۷ نفر از پرستاران در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت صبح امروز در بازدید از حوزه‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری اظهار کرد: اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری با همکاری سازمان سنجش پزشکی، بورد تخصصی، اعضای هیئت علمی و روسای دانشگاه‌ها و با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف برگزار شد.در این آزمون ۱۱ هزار و ۴۴۷ نفر از پرستاران در مقاطع کارشناسی به بالاتر شرکت کرده‌اند که از این تعداد  ۹ هزار و ۹۹ نفر زن و ۲ هزار و ۳۴۸ نفر مرد هستند.

او افزود: هدف از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، سنجش پرستاران از نظر صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای و دادن خدمات بهتر و با سطح کیفی بالاتر به بیماران است.

صدور تاکنون ۳۲ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری 

حضرتی گفت: درحال حاضر ۳۲ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری صادر شده است و داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری برای افرادی که متقاضی فعالیت در حوزه پرستاری در منزل و گرفتن پست‌های مدیریتی هستند، الزامی است.


بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه از سال ۹۶ آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار می‌شود، تاکید کرد: سوالات آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای‌ در چهار حیطه طراحی شده است  و امروزه هیچ کار بهداشتی، درمانی و آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف نشده است.

 حضرتی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است قسمت اجرایی آزمون صلاحیت حرفه‌ای بر عهده سازمان نظام پرستاری قرار بگیرد و معاونت پرستاری وزارت بهداشت نقش نظارتی بر روند انجام این آزمون را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
وسط كرونا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟