سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونای شدیدتر در انتظار معتادان

معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری‌های  عفونی  دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید ۱۹، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.

محمدرضا تقوی افزود: افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی‌های تنفسی و عفونت‌های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و بر این اساس خطر عوارض و مرگ و میر در آنان به مراتب بیشتر است.

تقوی گفت: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی، هیچ راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

 

او با اشاره به اهمیت ۶ گام کلیدی و موثر در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک، رعایت فاصله بیش از ۲ متر، استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم‌ترین اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است که رعایت آن می‌تواند از شیوع آنفلوانزا و اپیدمی آن نیز جلوگیری کند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، گفت : استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم (سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد) برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا بسیار مفید و موثر است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.