سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گوشت و تخم بلدرچین بدون برچسب دامپزشکی ممنوع

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از شهروندان خواست تا از خرید گوشت و تخم بلدرچین به صورت فله و یا با بسته‌بندی فاقد برچسب و مشخصات بهداشتی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها هنگام خرید گوشت و تخم بلدرچین به کد پروانه بهره برداری از اداره کل دامپزشکی که باید روی برچسب مشخصات درج شود دقت کرده و از خرید هرگونه بسته‌بندی فاقد کد مربوطه اکیداً خودداری کنند.

او افزود: باید توجه داشت که بسته‌بندی به تنهایی ملاک بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی نیست و بسته‌بندی‌هایی که فاقد نام شرکت، کد پروانه بهره‌برداری از اداره کل دامپزشکی استان زنجان، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و نشانی محل تولید باشند، از نظر این اداره کل غیر مجاز است.

حاج کاظمی تاکید کرد: تنها کشتارگاه‌های صنعتی و نیز کارگاه‌های بسته‌بندی مجاز با داشتن مسئول فنی بهداشتی می‌توانند نسبت به قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت و تخم بلدرچین اقدام کنند و تخم بلدرچین‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها بیش از یک ماه باشد، مورد تائید این اداره کل نیست.

او تصریح کرد: شهروندان مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های تحت نظارت اداره دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه مورد مشکوک مرتبط با بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از طریق شماره ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.