مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت مراقبت همه جانبه علیه کرونا ویروس، اداره کل دامپزشکی استان زنجان با جدیت و حساسیت بسیار، بر تمامی مراحل زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد.

فراورده های دامی محمدباقر حاج‌کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: با وجود اینکه انتقال بیولوژیک بیماری کرونا از دام به انسان اثبات نشده، اما موضوع انتقال مکانیکی ویروس این بیماری به انسان وجود دارد و می‌تواند مخاطره آفرین باشد و منجر به بیماری شود.

او تصریح کرد: در کشتارگاه‌ها قبل از کشتار و پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و پس از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه اتاق پیش سرد، با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودرو‌های مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می‌گردند.

حاج کاظمی گفت: خانواده‌ها هنگام خرید گوشت قرمز باید به مهر دامپزشکی و لیبل روی لاشه دقت کرده و گوشت قرمز را از مراکز معتبر عرضه و قصابی‌های مجاز خرید کنند

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان گوشت مرغ مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده دارای برچسب تاریخ تولید، انقضاء و محل تولید، تهیه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی و عرضه گوشت ملزم به رعایت بهداشت فردی و محیطی و استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند، تصریح کرد: شهروندان از قطعه بندی و خردکردن گوشت قرمز و مرغ در مراکز عرضه پرهیز نمایند.

حاج کاظمی در پایان اظهار کرد: مردم بازوان توانمند دامپزشکی هستند و در صورت گزارش موارد تخلف به شماره ۱۵۱۲ این اداره کل با مراکزی که فرآورده‌های خام دامی را در زنجیره غیر مجاز دامپزشکی عرضه می‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد. 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.