سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : در نیمه نخست اول امسال انعقاد قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : در نیمه نخست اول پارسال ۶۵ قرارداد با ۲۵ هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شد که امسال به ۱۷۲ عقد قرارداد با ۱۴۰ هکتار رسیده است.

او گفت : شهرک صنعتی زاگرس با ۳۸۶ عقد قرارداد و ۱۶۹ هکتار مساحت، شهرک صنعتی فرامان ۳۲۹ عقد قرارداد و ۱۶۰ هکتار، شهرک صنعتی هرسین ۸۰ عقد قرارداد با مساحت ۲۷ هکتار بیشترین عقدقرارداد‌ها و واگذاری زمین‌های صنعتی در استان را داشته اند.

کردستانی با بیان اینکه استان، ۲۱ شهرک صنعتی با ۲ هزار و ۳۴۹ هکتار مساحت در اختیار دارد، افزود: تاکنون مرحله عملیاتی هزار و ۴۶۷ هکتار با ۸۹۷ هکتار زمین صنعتی فراهم شده است.

او با بیان اینکه ۷۳۸ هکتار زمین صنعتی شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده افزود: اکنون ۱۵۹ هکتار زمین صنعتی باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه ادامه داد: از زمان تاسیس شهرک صنعتی در استان تاکنون هزار و ۵۷۸ قرارداد با سرمایه گذاران بسته شده که از این تعداد ۴۰۵ قرارداد به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت است.

حدود ۵۰ درصد قرارداد شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در سه سال اخیر بسته شده است

کردستانی گفت: ۴۹/۸ درصد قرارداد‌های شهرک‌های صنعتی در سه سال گذشته اتفاق افتاده که نشان از رویکرد صحیح اقتصادی استان در زمینه اشتغال زایی، جذب سرمایه گذاران و بهبود فضای کسب و کار است.

او از فسخ ۶۶۴ قرارداد با ۲۲۹ هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: زمین‌های که به سرمایه گذاران واگذار می‌شود اگر پس از یک سال اجرا نشود، قرارداد آن‌ها فسخ می‌شود.

کردستانی با بیان اینکه آماده سازی و تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سال جاری مهم‌ترین اولویت این شرکت است، افزود: در یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت و پنج میلیارد تومان تملک دارایی در حال آماده سازی زیرساخت‌های ۱۶۰ هکتار هستیم و تغییر کاربری ۲۸۰ هکتار زمین دیگر در دستور کار است.

او افزود: برای توسعه شهرک‌های صنعتی امسال ۲۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت اختصاص یافته است و امیدواریم از محل تملک دارایی نیز اعتبار ویژه برای این منظور مقرر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه منابع و اعتبار شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای آماده سازی و تقویت زیرساخت‌ها را بسیار ضعیف اعلام کرد و گفت: این شرکت ۳۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاران طلب دارد، اما سرمایه گذاران آن را پرداخت نمی‌کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.