سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادرانه های "بی بی مروارید"

"بی بی مروارید" مادر خود ساخته ای که هرکس پای حرف هایش بنشیند صبر و تحملش را تحسین می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بی بی مروارید پیرزن  ۹۰ ساله ، مادر حسین، ناصر و علی محمد فرهمند ساکن شهر شازند استان مرکزی است که هرکس پای حرف هایش بنشیند صبر و تحمل  و روحیه اش را تحسین می‌کند.

در همین راستا من هم میهمان خانه اش شدم و از قاب عکسی که در طاقچه خانه اش جا خوش کرده بود و سال‌ها همدمش است پرسیدم قبل از اینکه پاسخم را بدهد به سمت طاقچه ای رفت که عکس ۳ فرزند جوانش توی قابی جا گرفته بود.

گردسوز (چراغ روشنایی نفتی قدیمی) را روشن کرد و روی طاقچه جلوی قاب عکس گذاشت، نور چراغ به قاب عکس تابید و انعکاس نورش خورشیدی کوچک در قاب پدیدار کرد،  اما نه به تابندگی  جوانان رشیدی که عکس  آنها هر روز مادر سالخورده را ملاقات می‌کند.

بی بی مروارید عکس جوانان رشیدش را بوسید و سخن را آغاز کرد و گفت: عزیزان دلم حسین، ناصر و علی محمد،اشک درچشمانش حلقه زد،اما نگریست و روایت مادر از همین جا آغاز شد.

آلبومی آورد و یکی یکی عکس فرزندانش را نشان داد و از قصه اعزامشان به جبهه‌های دفاع مقدس گفت و افزود: موقع رفتن آمدند از من خداحافظی کردند و من هم آب پشت سرش ریختم و گفتم جنگ جنگ تا پیروزی.

 

او با اشاره به شهادت حسین اولین پسر شهیدش و اعزام ناصر به جبهه‌ها بلافاصله بعد از او اضافه کرد: بعد از حسین ناصر راهی جبهه شد و گفت: من می‌خواهم برم آنجا که حسین شهید شده تا تفنگش روی زمین نماند.

 


بی بی مروارید اعزام قصه علی محمد شهید سومش را هم اینگونه گفت: ۲۳ سالش بود که آمد و ما را یکی یکی بغل کرد و گفت با من حقیقتا خداحافظی کنید که دیگر بر نمی گردم.


بیشتر بخوانید:


برادر بزرگ شهیدان فرهمند هم گفت: ناصر در زمان شهادت ۱۵ سالش کامل نشده بود، اما شناسنامه را دستکاری کرد و به جبهه شلمچه رفت و در کنار دیگر رزمندگان مشغول جهاد شد و بعد از حسین شهید شد، علی محمد  هم  بعد از او به شهادت رسید  به طوری که فاصله شهادت هر سه آن‌ها تقریبا سه ماه شد.

 این سه لاله افتخاری برای کشور هستند و گلزار شهدای شازند استان مرکزی هم میزبان سه بسیجی شهید است که سند افتخار این شهر و کشور محسوب می شوند؛ به قول بی بی مروارید این سه فرزند قطره ای از دریای بیکران لشکر مخلص خدا بودند.
بی بی مروارید گفت: این سه برادر بسیجی ادای دین خانواده‌ی فرهمند به انقلاب اسلامی بودند و حاضرم است ۵ فرزند دیگر خود را در راه آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تقدیم ایران کند.

برادران دیگر فرهمند هم گفتند برای آرمان‌های برادران شهیدشان در دفاع از وطن و خاک و ناموس و کشور پایدار هستند و هر موقع که نظام احتیاج داشته باشد و رهبری امر بفرمایند، سلاح برادران را به دست می‌گیرند و به میدان می‌ روند.

و حالا بی بی مروارید مانده و قاب عکس ۳ جوان رشیدش که هر روز با آن‌ها درد دل می‌کند و لالایی مادرانه اش همیشه شنیدنی است.

استان مرکزی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است و به قول برادر بزرگ شهیدان فرهمند جوان‌ها با آرمان‌های بلند به جبهه‌ها رفتند و شهید شدند و اکنون توقع است دولتمردان پتانسیل‌های بالقوه کشور را که خیلی زیاد هم هستند تبدیل به بالفعل کنند تا مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.