سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه بااشاره به اینکه روستا‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند، گفت: هشت باب کتابخانه روستایی و سه کتابخانه سیار روستایی در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت : خدمات شایانی در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها صورت گرفته و راه‌اندازی هشت باب کتابخانه روستایی و سه کتابخانه سیار روستایی یکی از اقدامات مهم فرهنگی برای توسعه روستا‌ها به شمار می‌آید.

او مجموع کتابخانه‌های روستایی در استان کرمانشاه را اکنون ۲۴ باب اعلام کرد و گفت : از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد هشت باب کتابخانه عمومی روستایی در روستا‌های کمتر توسعه یافته با زیربنای یک هزار و ۸۴۶ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ تعداد سه دستگاه کامیون به عنوان کتابخانه سیار روستایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته که با نیرو‌های کتابدار متخصص هر کدام به روستا‌ها و مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسنی خونسار افزود: تا پایان سال جاری یک باب کتابخانه عمومی روستایی در روستای «کل‌کش» شهرستان گیلانغرب افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: اکنون تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۲۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های روستایی استان وجود دارد.

حسنی‌خونسار افزود: این کتابخانه‌ها با برگزاری تمام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و مردم روستا به مانند کتابخانه‌های شهری خدمات ارایه می‌دهند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.