سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی از امروز پنجشنبه افزایش می‌یابد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان از امروز افزایش می‌یابد به طوریکه خیزش گرد و خاک علاوه‌بر کاهش دید و کیفیت هوا احتمال خسارت به تاسیسات و محصولات کشاورزی منطقه را نیز در پی دارد.

او با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می‌شود مردم سیستان از تردد غیرضروری در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کرده و ترددهای جاده‌ای با احتیاط انجام شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این شرایط تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد، گفت: طی این مدت علاوه‌بر پنج شهرستان شمالی در زاهدان، نوار شرقی و نوار غربی استان نیز با شدت کمتر احتمال وقوع پدیده گردوغبار وجود دارد.

اوبا اشاره به اینکه با توجه به شدت گرفتن جریانات شمالی دمای هوا نیز در نیمه شمالی سیستان بلوچستان مقداری کاهش می‌یابد، تصریح کرد: طی این مدت در برخی مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان از جمله محدوده «تاسوکی تا شیله» در مسیر زاهدان به زابل احتمال وقوع توفان گردوخاک و کاهش شعاع دید افقی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.