سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولیت مهد‌های کودک به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است

وزیر آموزش و پرورش مسئولیت آموزش مهدکودک‌ها، تعیین محتوا و نظارت بر آموزش کودکان را به وزارت آموزش‌وپرورش محول کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی با حضور در پنجمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیاز به مصوبه محکمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که در موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می‌شود، مجلس ورود نکند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: به استناد رهنمود‌های مقام معظم رهبری، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در خصوص استخدام نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تصویب کند دیگر به هیچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.


بیشتر بخوانید

بخش مهمی از آینده کشور به زنان سپرده شده است


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به طور خاص به مسئله نیروی انسانی اشاره شده است، تصریح کرد: سند تحول بدون معلم متمایز، باکیفیت و با انگیزه دست‌یافتنی نخواهد بود و اگر آموزش‌وپرورش نتواند مسئله نیروی انسانی را حل کند بهتر است راجع به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سخن نگوید.

او درخصوص مهد‌های کودک یادآور شد: موضوع واگذاری مهد‌های کودک به آموزش‌وپرورش با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به رهنمود‌های ایشان در دیدار با مدیران آموزش‌وپرورش، تعیین تکلیف شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دولت هم این موضوع سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف شد و بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و شاخص‌های آموزشی و نظارت و صلاحیت مربی به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

او تصریح کرد: آموزش‌وپرورش تاکنون در این زمینه ورود نکرده است اما هم‌اکنون که این مأموریت به ما واگذار شده است باید در موضوع تهیه محتوا برای مهدکودک‌ها ورود کنیم، باید بدانیم چه محتوایی و به چه نحو آموزش داده شود این جزء صلاحیت‌های آموزش‌وپرورش بوده و در آن شکی نیست.

در ادامه این نشست، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاور وزیر در سند تحول بنیادین به موضوعاتی از قبیل ضرورت تدوین سند یکپارچه برای تربیت دوران کودکی از صفر تا شش سال، نقش مربیان در تربیت تمام ساحتی کودکان و تعیین استاندارد‌ها و شاخص‌های لازم برای بخش خصوصی، دولتی و سازمان‌های دیگر اشاره کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.