سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبه گری صحیح، نقشه راه برنامه‌های نماینده

آموزش مطالبه گری به مردم و ایجاد شرایط پاسخگویی برای نمایندگان اصلی‌ترین راهکار برای تحقق آرمان‌های انقلاب و گام گذاشتن در مسیر درست است.

متین پور کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حوزه مطالبه گری صحیح مردم از نماینده ، زیرساخت‌هایی لازم است تا نمایندگان بتوانند گزارش درستی از عملکردشان برای مردم ارائه کنند.

او افزود: زیرساخت را می‌توان از طریق رسانه، حوزه فرهنگی استان و فضای مجازی ایجاد کرد تا هم شرایط پاسخگویی برای نمایندگان دولت و مجلس فراهم کنیم و هم شرایطی فراهم شود تا مردم بدانند چه میخواهند و پاسخگویی درست اتفاق بیفتد.

متین پور گفت: نخبگان باید نوع مطالبه گری از نمایندگان را برای مردم روشن کنند و جایگاه نمایندگی و وظایفش را به خواص و عوام آموزش دهند.

مردم از نمایندگان چه بخواهند؟

کارشناس سیاسی گفت: بزرگترین خواسته مردم از نماینده باید این باشد که در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب چه ریل گذاری‌هایی را انجام داده اند و چه نقشی در ریل گذاری‌ها داشته اند و چگونه از طریق مجلس بر مسائل و مشکلات مختلف کشور نظارت کرده اند.

او افزود: از نماینده مطالبه کنیم برای درخواستی که رهبری از نماینده تراز انقلاب داشتند چه کردید؟ مطالباتی که رهبر در دیدار با نمایندگان مطرح کردند به کجا رسید؟ برای تحقق آن چه کردید؟

متین پور ادامه داد: یکی از کارکرد‌های مجلس مطالبه از دولت است که در این حوزه چه کردند.


بیشتر بخوانید


او گفت: درخواست‌ها و مطالبات از نمایندگان باید بر اساس وظایفشان باشد و نماینده باید بداند در این حوزه‌ها از وی مطالبی گری می‌شود.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: برای نمایندگان هم جا نیفتاده که باید در راستای کارکردشان ارائه گزارش کنند نه در راستای درخواست‌های نابجا اشخاص.

او افزود: هیچکدام از نمایندگان هم تاکنون مطالبه گری خوبی از جایگاه نمایندگی ارائه نداده اند.

متین پور گفت: نمایندگان در راستای مطالبه گری مردم صفحات مجازی را پر می کنند و تا زمانی که مطالبه مردم درست نباشد نماینده از وظایف اصلی خودش دور می‌شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.