نماینده سابق مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس:

باید نیروی جوان به بدنه دولت تزریق شود

زمینه را برای پای کار آمدن جوانان و پیشرفت کشور مهیا کردیم.

امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم در بیان عملکرد ۴ ساله اش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در بدنه دولت با هدف روی کار آمدن نیرو‌های جوان وضع شد تا هم کشور پیشرفت کند و هم دولت جوانی پای کار باشد.

او افزود: در سال ۹۵ ردیف بودجه‌ای بسیار خوبی در خصوص طرح توسعه مناطق محروم به استان آمد که در قسمت های مختلف هزینه شد هرچند نحوه توزیع به گونه‌ای بود که شکایاتی را به دنبال داشت.

امیرحسنخانی گفت: از زمانی که معتمدیان به خراسان جنوبی رسید، چون کم حاشیه و پای کار بود، استان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است .

او ادامه داد : اجرای احداث نهضت گلخانه‌ای گرفته ،طرح ایجاد منطقه ویژه در برخی شهرستان‌ها، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، کلنگ زنی ریل راه آهن بیرجند مشهد از جمله طرح‌هایی بود که با کمک استاندار به نتیجه رسید.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم با توجه به وجود آب‌های ژرف در غرب خراسان جنوبی بیان کرد:با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای برداشت از آب‌های ژرف کار خوبی در استان خراسان جنوبی و زابل انجام شد، حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه مطالعاتی کردیم ، ولی چون وزارت نیرو اعتقادی به آب‌های ژرف نداشت این طرح بی نتیجه ماند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: با شکل گرفتن شورای اشتغال روستایی ، ۱ میلیارد یورو به اشتغال روستایی اختصاص یافت، برخی از شهرستان‌ها از این بودجه اشتغال خوب استفاده کردند و کار‌های خوبی انجام شد.

امیرحسنخانی گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای موزه ضداستکبار خوب در طبس اختصاص داده شد که با افتتاح آن علاوه بر تاکید و نمایاندن شکست تاریخی آمریکا در طبس، یک مکان مناسب برای گردشگر مهیا می‌شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم افزود :  فضای درمانی طبس بسیار محروم است و باید بیمارستان جدیدی در طبس شکل بگیرد، ولی در فردوس عملکرد در حوزه درمان نسبتا مناسب بوده است.

تعیین تکلیف حقوق‌های نجومی در مجلس

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم با پیگیری حقوق‌های نجومی در مجلس، سقف حقوق مدیران تعیین شد و دولت مکلف به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا تا آخر سال ۹۶ شد، ولی راه اندازی این سایت تا سال ۹۸ طول کشید.

امیرحسنخانی ادامه داد: موضوع درج برچسب «تراریخته» بر محصولات غذایی را در دستور کار قرار دادیم و بر این مهم تاکید کردیم که نیاز است مردم بدانند چه چیزی مصرف می‌کنند.

او افزود:در زمینه رفع موانع تولید و تسهیل کار، مجلس خیلی فعال برخورد کرد و قسمتی از مشکلات واحد‌های تولیدی حل شد.

او بیان اینکه قوانین خودروسازی را خوب نوشتیم، گفت:در خودروسازی بر اساس شکایات از پیش فروش خودرو جلساتی با سایپا و اییران خودرو داشتیم درباره افزایش ناگهانی قیمت و عدم اجرای تهعداتشان سوال پرسیده شد و خودروساز‌هایی که پاسخگو نبودند به قوه قضاییه ارجاع داده شدند.

امیرحسنخانی بر تلاش برای افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: متاسفانه با پیگیری‌های مداوم ایجاد مناطق ویژه در شهرستان‌های استان به نتیجه نرسید، ولی منطقه آزاد چابهار توسعه پیدا کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان همچنین بیان کرد: کوچک کردن دولت از طرح‌هایی بود که می‌خواستم به نتیجه برسد، ولی سرانجامی نداشت.

امیرحسنخانی بیان کرد: اعتبارات بخش درمان، بیمه‌های همگانی، دارو ساز‌های داخلی دچار مشکل شده بودند که با پیگیری‌های متعدد به نتیجه رسید.

او با بیان اینکه در گمرک حجم زیادی قطعات خودرو، مورد نیاز خودروسازان دچار مشکل ترخیص شده بودند، گفت: قوانینی وضع شد تا مدت زمان کالا در گمرک کاهش پیدا کند و بتواند روند ترخیص تسریع پیدا کند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان تصریح کرد: هرچه راه‌های ریلی و مواصلاتی استان بیشتر شود گسترش و توسعه استان پیشرفت خواهد کرد.

او ادامه داد: علی رغم اینکه تلفات جاده‌ای در استان بالاست و کریدور اصلی شمال به جنوب در این استان است در راه‌های جاده‌ای مخصوصا طبس دچار مشکل هستیم و نیاز به توجه ویژه به محور‌های طبس بشرویه، عشق آباد بشرویه و دیگر راه‌های مواصلاتی استان داریم.

امیرحسنخانی در پایان گفت: اوایل دوره نمایندگی را با حقوق با ۷ میلیون شروع کردم و امسال به ۱۱ میلیون رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار