سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارمحال و بختیاری؛

کرونا تولید صنایع دستی را ۲۵ درصد کاهش داد

به علت شیوع کرونا، تولید صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی استان به علت شیوع کرونا و برپا نشدن نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های فروش و همچنین کاهش مسافران و گردشگران در ایام نوروز و تابستان امسال به فروش نرفت و ۲۵ درصد کاهش یافت.

او افزود: افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید صنایع دستی، نبود بازار فروش در ایام شیوع کرونا، بازار فروش این محصولات را بی رونق کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: به منظور حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی در استان با توجه به شرایط شیوع کرونا، ایجاد بازارچه فروش از طریق شبکه‌های مجازی که به صورت رسمی و مجوزدار فعالیت می‌کنند، انعقاد تفاهمنامه با پست استان برای ارسال مرسولات صنایع دستی به داخل و خارج از استان و ایجاد بازار فروش برای این محصولات در دست اجراست.

او ادامه داد: به منظور توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی، تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

رئیسی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با بنیاد برکت، به منظور حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بنیاد برکت و بانک مهر ایران پرداخت شد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.