سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشته طب سوزنی برای نخستین بار در شرق کشور راه اندازی شد

رشته طب سوزنی برای نخستین بار در شرق کشور، در دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رشته طب سوزنی برای نخستین بار در شرق کشور در دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور ۶ دانشجوی دکترای تخصصی و دو شهریه پرداز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد.

او افزود: دانشجویان رشته طب سوزنی از بین پزشکان عمومی انتخاب می‌شوند که در آزمون سراسری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمره قبولی را در رشته طب سوزنی بدست آورده باشند.

بیشتر بخوانید


رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشجویانی که در آزمون کتبی و مصاحبه امتیاز لازم را کسب کرده‌اند با نظر استادان گروه طب چینی دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش‌های لازم را طبق مصوبه وزارت بهداشت به دو شکل تئوری و عملی دریافت می‌کنند؛ علاوه براین آموزش بالینی دانشجویان نیز در درمانگاه طب سوزنی بیمارستان امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: در این دوره آموزشی ۴ ساله دانشجویان با مبانی طب چینی و نحوه استفاده از طب سوزنی در درمان بیماری‌های رایج آشنا می‌شوند.

او تصریح کرد: اثربخشی طب سوزنی در بسیاری از بیماری‌های عملکردی مشهود است و این سبک درمانی می تواند در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها به ویژه میگرن، انواع درد‌های عضلانی، اختلالات گوارشی، ترک اعتیاد، کاهش اشتها و بیماری‌های عمومی بدن موثر باشد.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.