سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین ۱۸ راهبرد مدیریتی برای اجرای پروژه‌های جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به تدوین ۱۸ راهبرد مدیریتی در حوزه منابع طبیعی در سال جهش تولید، گفت: ۹ محور در این خصوص مشخص شده است و این طرح "۹ در ۹۹" نام دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گرشاسبی معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در برنامه گفت و گوی  ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص راهبرد‌های ۱۸گانه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به منظور توسعه منابع طبیعی گفت: برای احیا و توسعه پایدارمنابع طبیعی کشور به ۵ سرمایه نیاز داریم.

او سرمایه‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری را به سرمایه‌های طبیعی، فیزیکی، مالی و اجتماعی تفکیک کرد و گفت: برای جهش تولید ۹ گانه در فعالیت‌های منابع طبیعی به سرمایه تولید جدیدی نیاز است. شناخت این ۵ سرمایه و محور‌های ۱۸گانه، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در جهش تولید ۹ گانه موثر خواهد بود.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری درباره ابتکار طرح "۹ در ۹۹" گفت: این طرح باعث جبران عقب افتادگی قانونی تعهدات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری می‌شود.

او افزود: شناسایی و مطالعه درباره ذخیره گاه‌های جنگلی، اصلاح مراتع و صدور اسناد کاداستری برای۳۰ میلیون هکتار اراضی ملی از جمله اهداف طرح "۹ در ۹۹" است.

گرشاسبی درباره آبخیزداری بیش از ۳۰ میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیزداری کشور گفت: آبخیزداری که از فرسایس رسوب سد‌ها شروع شد در دهه هفتاد بر اثر دوره خشکسالی به همه کشور گسترش یافت.

او ادامه داد: امسال با اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع مالی خیرین و غیر دولتی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری می‌شود.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه ۸۴ میلیون هکتار مراتع در کشور وجود دارد گفت: براساس قانون باید این مراتع ممیزی شوند که از این مقدار ۱۰ میلیون هکتار آن هنوز انجام نشده و جزو طرح‌های عقب افتاده است.

گرشاسبی درباره تدوین قانون برای دفن زباله‌ها گفت: از سال گذشته تاکنون در مرحله تدوین آیین نامه‌های قانونی این موضوع هستیم که بدون مشارکت مردم و ارتقاء فرهنگ عمومی میسر نخواهد شد.

در ادامه برنامه رحمانی رئیس انجمن علمی جنگلبانی تصریح کرد: راهبرد‌های ۱۸گانه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری،  راهبرد‌های ذاتی سازمان و یک وظیفه است.

او  افزود: طرح "۹ در ۹۹" یک طرح تخصصی‌تر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است.

رحمانی با بیان اینکه منابع طبیعی محلی برای دفن زباله نیست، گفت: باید برای زباله‌ها با روش‌های مختلف از جمله کمپوست فکر دیگری کرد.

او ادامه داد: در پایین دست محل دفن زباله‌ها شیرابه‌هایی وجود دارد که بر روی منابع آب زیر زمینی تاثیر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.