سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم؛

۱۹۰ فضای آموزشی طی ۷ سال در قم اضافه شد

پورگلیان گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۹۰ فضای آموزشی به مجموع فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش‌وپرورش استان اضافه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: با توجه به این‌که ۲۰ طرح آموزشی و ورزشی در دست احداث است، با اتمام این طرح‌ها، فضا‌های ساخته‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۲۱۰ باب با حدود ۲۸۵ هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

پورگلیان عنوان کرد: در شهریورماه امسال هفت طرح آموزشی شامل پنج مدرسه و ۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسید که شامل ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا با ۵۳ کلاس درس است.

او اضافه کرد: از تعداد ۲۱۰ فضای آموزشی، ۱۰۷ باب مدرسه با یک هزار و ۵۰۹ کلاس درس و ۱۰۳ باب فضا‌های ورزشی، فرهنگی و کارگاهی است.

پورگلیان بیان کرد: اگر فضای آموزشی تا پایان دولت یازدهم و دوازدهم به ۲۸۵ هزار مترمربع برسد، با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان به ۲۷۰ هزار نفر در استان قم، میانگین افزایش سرانه آموزشی ۰.۲ مترمربع می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم افزود: با این افزایش، سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در قم به۴.۲ مترمربع می‌رسد؛ درحالی‌که میانگین کشوری این عدد، ۵.۲ می‌باشد.

پورگلیان گفت: بر اساس استاندارد آموزشی تدوین‌شده باید به ازای هر دانش‌آموز ۸.۲ مترمربع فضای آموزشی موجود باشد،در حال حاضر میانگین کشوری تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس ۲۲ نفر و در قم ۲۸ نفر است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم یادآورشد: ۱۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در استان نیاز است تا به سرانه آموزشی استاندارد دست‌یابیم و اگر افزایش سنواتی جمعیت دانش‌آموزی نیز لحاظ شود، سالانه حداقل ۳۰ مدرسه دیگر نیز باید احداث شود.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضا‌های آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.