سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های سندرومیک در جنین بدلیل دیابت کنترل نشده

دیابت کنترل نشده در بارداری خطر ابتلا به بیماری‌های سندرومیک را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص قلب کودکان گفت : به منظور پیشگیری از تولد نوزادان دارای مشکلات قلبی باید اکوی جنین را در افرادی که سابقه سقط جنین، تولد نوزاد سندرومیک و یا دیابت بارداری دارند انجام داد.

 محمد شجاع انجام اکوی جنین را برای افرادی که داروی خاص مصرف می‌کنند و دارای مشکلات متابولیک و نقص ایمنی هستند، ضروری اعلام کرد و افزود: عوامل ژنتیکی و محیطی هر دو در بروز بیماری‌های قلبی مادرزادی تاثیرمثبت دارند که ممکن است در برخی موارد این بیماری‌ها علامت خاصی نداشته باشند و تشخیص را به تاخیر بیندازند.

او  ادامه داد: تاخیر در تشخیص می‌تواند باعث فشارخون بالا (هاپرتانسیون) در سنین بالاتر شود.

او  تنگی نفس، تپش قلب، درد سینه، کبودی یا سیانوز و سنکوپ را از علایم ونشانه‌های قلبی در کودکان برشمرد و افزود : والدین باید نسبت به علایم و نشانه‌های بیماری قلبی در کودکان آگاهی کافی داشته باشند و با مشاهده کوچک‌ترین علامت به پزشکان متخصص از عواقب تهدید کننده سلامت پیشگیری شود.

 شجاع گفت : با توجه به این که برخی ازبیماری‌های قلبی هیچ علامت خاصی ایجاد نمی‌کنند مراجعه به پزشک متخصص برای اطمینان از سلامت قلب کودکان لازم و ضروری است، به ویژه گلودرد‌های عفونی و چرکی به منظور پیشگیری از تب روماتیسمی قلبی باید جدی تلقی و به موقع درمان شود.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.