سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه به کجا رسید

مدیرکل ستاد بحران کرمانشاه به مردم توصیه کرده است که در مواقع بحران کمک‌های مردمی را تنها به مجاری قانونی بسپارند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیر کل بحران استان کرمانشاه با اعلام اینکه بر اساس قانون جدید و قدیم در ستاد بحران هلال احمر به عنوان تنها مجرای قانونی جمع آوری کمک‌های مردمی اعلام شده است گفت: ستاد بحران بر اساس وظیفه ذاتی خود در مواقع بحران تمامی تلاش خود را در ارائه خدمات بهینه و موثر به کار می‌گیرد؛ لذا در این راستا هلال احمر به عنوان تنها مجرای قانونی جمع آوری کمک‌های مردمی کار تحویل؛ انبار و توزیع این کمک‌ها را بر عهده دارد.

بالایی در ادامه به زلزله کرمانشاه و سیل عظیم کمک‌های مردمی که در این بحران روانه مناطق زلزله زده شد اشاره کرد و گفت: به طور مثال در این بحران بیش از آنچه که متصور باشیم کمک مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی روانه مناطق زلزله زده شد.

او با تاکید بر اینکه اسناد و آمار و ارقام کمک‌ها به صورت مستند موجود است بیان کرد: در این حادثه کمک‌ها دسته بندی شد و آنچه که به صورت غیر نقدی به منطقه اعزام شده بود بود بین اقشار مختلف حادثه دیدگان توزیع شد، اما در بخش نقدی هم هلال احمر با جمع آوری کمک‌ها توانست از مجموع کمک‌های جمع آوری شده ۲ میلیون و دویست هزار تومان به هر خانواده آسیب دیده پرداخت کرد.

بالایی با اعلام اینکه برخی از مردم هم کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق سلبریتی‌ها به این مناطق ارسال کردند گفت: ما از میزان مبلغی که مردم به حساب سلبریتی‌ها واریز کرده اند آمار دقیقی نداریم. اما آنچه که مسلم است تنها ۱۱ نفر از این افراد با کمک‌هایی که دولت به آنان کرده بود از قبیل تهیه نقشه، سهمیه آهن، سهیمه سیمان و وام‌های بلاعوض توانستند ۴۲۰ واحد مسکونی را در مناطق زلزله زده بسازند و تحویل خانواده‌های حادثه دیده بدهند که این کمک‌ها بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است.

بالایی در پایان به مردم توصیه کرد: در مواقع بحران تنها از طریق مجاری قانونی کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای مناطق حادثه دیده ارسال کنند تا خدایی نکرده شبهه‌ای در نحوه توزیع و یا هزینه پول واریزی پیش نیاید.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.