سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث امروز ۲۳ شهریور ماه ۹۹؛

دستگیری متخلفان صید ماهی در پارس آباد/ رهاسازی پرندگان حمایت شده در سرعین

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری متخلفان صید ماهی در پارس آباد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ۶۴ قطعه ماهی توسط یگان حفاظت محیط زیست پارس آباد از متخلفان صید غیر مجاز ماهی کشف و ضبط شد.

محمد مجرد افزود: در جریان پایش و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی تحت مدیریت این شهرستان، یگان حفاظت این اداره موفق به دستگیری ۲ نفر متخلف صید ماهی شد.

او بیان کرد: از این متخلفان لاشه ۶۴ قطعه ماهی از نوع زرد پر و کپور، یک رشته تور، یک حلقه تیوپ و پنج دستگاه لنسر کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد تصریح کرد: پایش مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت به صورت شبانه روزی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی با متخلفان بر خورد قانونی خواهد شد.

رهاسازی پرندگان حمایت شده در سرعین

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: سه بهله سارگپه و یک قطعه بوتیمار کوچک که توسط دوستداران محیط زیست به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین تحویل داده شده بودکه در طبیعت دامنه‌های سبلان و زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

شهلا امیری افزود: سارگپه و بوتیمار کوچک جزو پرندگان حمایت شده ایران بوده و دارای ارزش حفاظتی هستند و باید بیش از پیش در حفظ و نگهداری این گونه‌ها در طبیعت تلاش کرد.

بوتیمار کوچک پرنده کنار آبزی بوده و در زیستگاه‌هایی مانند رودخانه‌های آب شیرین، باتلاق و تالاب زندگی می‌کند.

سارگپه نیز حاشیه جنگل ها، درخت زارها، کشتزارها، دامنه‌های پرشیب، لبه‌ی پرتگاه‌ها و بلندی‌های با پوشش درختی را برای زندگی ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.