سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار انتظامی:

کشف ۴۴ دستگاه ماینر بدون مجوز/ ضوابط ورود کامیون‌ها به داخل شهر

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۲شهریور ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته خبرهای انتظامی امروز می خوانیم.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ریگان

سردارعبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در استمرار طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ریگان هنگام پایش محورریگان-نرماشیر به یک دستگاه تانکر مظنون و آن را برای بررسی متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این تانکر ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و راننده آن را دستگیر کردند، تصریح کرد: متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش مضاعف پلیس برای تحقق شعار سال بیان داشت: در این راستا پلیس نیز با اجرای مستمر طرح‌های مختلف در راستای مقابله با قاچاق کالا و فرآورده‌های سوختی تلاش می‌کند تا این سرمایه‌های ملی از کشور خارج نشود.

کشف خودروی سرقت شده از کرمان در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف یک دستگاه خودروی سایپا سرقت شده از کرمان و دستگیری سارق آن هنگام عبور از این شهر خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت:در پی اعلام سرقت یک دستگاه خودروی سایپا از کرمان و احتمال ورود آن به شهرستان بم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه کاربران سامانه پایشی مرکز مانیتورنیگ پلیس بم تردد این خودرو را در محور موصلاتی کرمان به بم گزارش دادند که بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۱ با اجرای طرح مهار و گشت زنی محسوس و نامحسوس در این محور خودروی مسروقه را شناسایی و توقیف کرد.

سرهنگ نجفی با اشاره به دستگیری سارق و معرفی آن به مرجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن مراقبت موثرتر از وسایل نقلیه خود هرگونه مورد در رابطه با تردد وسایل نقلیه مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

کشف ۱۱۳ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات پلیس شهربابک

جانشین فرمانده انتظامی شهربابک از کشف ۹۶ کیلوگرم حشیش و ۱۷ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک متهم در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن عبدلی گفت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر"شهربابک" هنگام پایش خودرو‌های عبوری یکی از محور‌های فرعی این شهرستان به یک دستگاه خودروی پیکان مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند، اما با افزایش سرعت و فرار راننده آن روبه رو شدند.

او افزود: در ادامه نیز راننده این خودرو پس از مواجهه با تعقیب و مراقبت ماموران با برجای گذاشتن خودرو قصد داشت با استفاده از ناهمواری‌های محل فرار کند که با سرعت عمل ماموران دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهربابک گفت: از خودروی این قاچاقچی ۹۶ کیلوگرم حشیش و ۱۷ کیلوگرم تریاک که به مقصد مرکز کشور در حال انتقال بود، کشف شد.

ضوابط خاص ورود کامیون به شهر کرمان

جانشین پلیس راهور استان کرمان گفت: برای ورود کامیون‌ها به سطح شهر شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد که طبق آن کامیون‌ها برای ورود به شهر در ۳ دسته تقسیم بندی شده اند.

سرهنگ رضا سالاری نژاد گفت: براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان ورود کامیون به شهر کرمان با شرایط خاصی امکان پذیر است.

او افزود: در این رابطه تردد کامیون‌ها در سطح شهر کرمان جهت تخلیه و بارگیری از ساعت ۲۱ الی ۶ صبح هر روز و در ایام تعطیل در کلیه ساعات شبانه روز مجاز است که به منظور رعایت حقوق شهروندی وکمک به حل مشکلات رانندگان وسایل نقلیه سنگین و امکان انجام تردد‌های ضروری بعضی کامیون‌ها در معابر شهری این دسته از وسایل نقلیه در ۳ گروه تقسیم بندی و ضوابط تردد آن‌ها مشخص شده است.

سرهنگ سالاری نژاد بیان داشت: تانکر‌های حامل مواد سوختی برای عرضه کنندگان درون شهری، کامیون‌های حامل مواد غذایی فاسد شدنی و دارویی، کامیون‌هایی که در حوزه خدمات عمومی و امداد و نجات بکارگیری می‌شوند، خودرو‌های سنگین نظامی و انتظامی که انجام ماموریتشان مستلزم تردد شهری است و اتوبوس‌های درون شهری از وسایل نقلیه‌ای هستند که مجاز به عبور و تردد روزانه در شهر می‌باشند.

او ادامه داد: دسته بعدی وسایل نقلیه سنگینی همچون کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی وکامیون‌های حامل محمولات ادارات و سازمان‌ها و تانکر‌های سوخت رسان هستند که مجاز به تردد درون شهر می‌باشند، اما محدودیت زمان و مکان در خصوص آن‌ها اعمال و بایستی قبل از ورود مجوز کتبی از پلیس راهور دریافت کنند و گروه سوم نیز وسایل نقلیه سنگین از جمله کامیون‌های حامل مواد خطرناک، تراکتور‌های کشاورزی و کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که مبداء و یا مقصد آن‌ها شهر کرمان نیست که مجاز به ورود به شهر نیستند.

او یادآور شد: در این میان توقف کلیه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهر کرمان در تمامی ساعات شبانه روز چه ایام تعطیل و غیر تعطیل مطلقاً ممنوع بوده و این ممنوعیت شامل هر سه گروه می‌شود و رانندگان این وسايل نقليه بايستي از توقفگاه هاي اطراف شهر و يا پايانه هاي بار خارج شهر استفاده کنند.

فراهم شدن امکان ترخيص وسائط نقليه در دفاتر پليس +10

رئيس پليس راهور استان کرمان گفت: در راستاي تسهيل در فرآيند ترخيص وسايل نقليه، هم کنون امکان ترخيص وسائط نقليه در دفاتر پليس +10 فراهم شده و شهروندان می توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

سرهنگ يوسف نجفی اظهار داشت: در راستای تسهیل در فرآیند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و تحقق دولت الکترونیک، شهروندان می توانند به پلیس +10 مراجعه کنند که همراه داشتن اصل قبض رسيد پارکينگ ممهور به مهر يگان توقيف کننده و مامور، پرداخت خلافي وسيله نقليه، مدارک احراز مالکیت خودرو ، اصل کارت ملي يا گواهينامه، ارائه بيمه نامه معتبر شخص ثالث، هویت و رسید توقیف خودرو الزامی است.

سرهنگ نجفی با بيان اين مورد که در صورت فقدان گواهينامه ارائه اصل نامه معرفي به شوراي حل اختلاف الزامي است تاکید کرد: درصورت توقيف وسيله نقلیه به علت ارتکاب 2 تخلف حادثه ساز پس از گذشت 72 ساعت از تاريخ توقيف جهت ترخيص مراجعه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از شهروندان خواست جهت هرگونه مراجعه به پلیس راهور و دفاتر خدمات رسان مرتبط با امور انتظامی، توصیه های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

کشف 44 دستگاه ماینر بدون مجوز در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف 44 دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیر مجاز در شهرستان سیرجان در حال بهره برداری بودند، خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در شهر سیرجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی با تکمیل تحقیقات خود پی بردند تعداد زیادی دستگاه بیت کوئین در یک کارگاه در حال بهره برداری است که ضمن هماهنگی با مقام قضائی از این محل 44 دستگاه ماینر قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه ها را بالغ بر 6میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس شهرستان، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است که این مورد در حوزه کشف جرایم اقتصادی اهمیتی دوچندان دارد.

واژگونی پراید در کهنوج

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج گفت: براثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور"کهنوج-منوجان" 5 نفر مجروح شدند.

سرهنگ شاهپور بهرامی در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع حادثه رانندگي در محور"کهنوج-منوجان" بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو پراید از جاده منحرف و واژگون شده که بر اثر آن 5 سرنشین این خودرو مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان12 فروردین کهنوج منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس در حال بررسی است از رانندگان خواست که ضمن رعايت كليه قوانين راهنمايي و رانندگي با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگي كنند تا شاهد وقوع اينگونه حوادث تلخ جاده اي نباشيم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.