بسته اخبار انتظامی کرمان:

کشف محموله ۱۰ میلیاردی لوازم قاچاق/اجرای رزمایش پاک سازی کویر

با بسته خبرهای انتظامی امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ می‌خوانیم:

کشف ۱۰۷ کیلو تریاک از کامیون ولوو

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از کشف ۱۰۷ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو ولوو در ایستگاه بازرسی مرصاد خبر داد.

سرهنگ موسی حسینی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی مرصاد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه این خودرو عازم استان‌های شمالی کشور بود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی تخصصی و فنی از خودروی توقیفی، ۱۰۷ کیلو تریاک را که به صورت بسیار ماهرانه جاساز شده بود، کشف و یک متهم را دستگیرکردند.

سرهنگ حسینی تأکید کرد: پلیس بنا به وظایف ذاتی خود و با اشرافیت اطلاعاتی با پدیده شوم موادمخدر مبارزه می‌کند.

کشف ۱۸۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس کرمان با اشرار

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۱۸۰ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه قاچاقچیان با ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ زهکلوت با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله سنگین موادمخدر از سطح حوزه استحفاظی با خبر شدند.

او بیان داشت: مأموران این یگان با کنترل محور دلگان-زهکلوت به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند که راننده و سرنشین آن با افزایش سرعت اقدام به فرار کرده و پس از مواجهه با تعقیب و مراقبت ماموران به سوی آنان آتش گشودند.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد: در نهایت قاچاقچیان با مشاهده برتری آتش ماموران، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجای گذاشتن خودرو از طریق پوشش گیاهی منطقه از دید ماموران خارج شدند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۸۰ کیلوگرم تریاک کشف شد که تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان فراری همچنان ادامه دارد.

کشف محموله ۱۰ میلیاردی لوازم برقی قاچاق در رابر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف انواع لوازم برقی منزل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از یک دستگاه کامیونت در شهرستان رابر خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: در راستای تحقق شعار سال، مبنی بر جهش تولید به منظور حمایت از کالای داخلی و در ادامه طرح‌های مقابله‌ای پلیس با معضل قاچاق، ماموران پلیس آگاهی رابر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور اصلی این شهرستان یک دستگاه کامیونت را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو که از مناطق جنوبی عازم مرکز کشور بود، انواع لوازم برقی منزل و سایر کالا‌ها از جمله ۲۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، ۱۲۰ دستگاه دوربین مدار بسته، ۱۲ هزار ماسک و یک تعداد یخچال، مانیتور، تلوزیون ال‌ای دی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، قطعات یدکی خودرو، پرینتر و برخی اقلام دیگر که به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان، ارزش این اقلام قاچاق را بنا به نظر کارشناسان اداره تعزیزات بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پلیس در زمینه‌ی مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان عمل می‌کند تا به نوبه خود و منطبق با شعار سال از تولیدات داخلی حمایت و از زیان‌های اقتصادی بسیار زیاد و ورود کالا‌های خارجی جلوگیری کند.

اجرای رزمایش پاک سازی کویر راور تا شهداد

طی اجرای رزمایشی با حضور فرمانده انتظامی استان، تیم‌های عملیاتی مجموعه انتظامی و با پشتیبانی هوایی کارکنان هواناجا، حاشیه کویر شهرستان راور تا بخش شهداد پاک سازی شد.

طرح پایش، رصد و پاک سازی مناطق کویری و ارتفاعات شمال استان کرمان پس از نماز صبح و برگزاری مراسم روحانی زیارت عاشورا در مقر یگان تکاوری ۱۱۳ راور با حضور میدانی فرمانده انتظامی استان و ۱۲ تیم عملیاتی از پلیس‌های تخصصی و یگان‌های عملیاتی قرارگاه عملیاتی ابوذر با پشتیبانی هوایی یک فروند بالگرد هواناجا آغاز شد.

طی اجرای این طرح و پس از ۱۷ ساعت پیمایش کویر، روستا‌های آبدرجان، مکی و مناطق برج قارون، چشمه کسوری، کلوت پشه، غرب مرغابکو، سرجنگل، دهانه چاه، دهانه سنگی، دزد بزرگ و کوچک، مک نر و ماده، کوه سور، شیرین رود، دهانه ارجمندی، دهانه غار و شرق پوزه کوه مورد پاک سازی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان هدف از اجرای این طرح را پاک سازی منطقه از لوث وجود اشرار و گروه‌های مسلح قاچاق مواد مخدر، شناسایی مسیر‌های تردد اشرار در کویر و مناطق صعب العبور، ناامن کردن منطقه برای گروه‌های اشرار و قاچاق مواد مخدر و ارتقاء احساس امنیت برای اهالی منطقه عنوان کرد و گفت: در پی اجرای این طرح و استمرار آن به شناخت خوبی از نقاط صعب العبور کویر پهناور شمال استان دست یافتیم که قطعاً با تدابیر عملیاتی بعدی فضا را برای تردد اشرار ناامن‌تر خواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار