سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم توزیع جعبه های ایمن در مراکز بهداشت اصفهان آغاز می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از رایزنی جهت اجرای فاز دوم توزیع جعبه های ایمن از طریق مراکز بهداشت شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رحیم محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طبق برآوردها، بیماران خاص مانند بیماران مبتلا به قند خون، فشار خون و بیماران کلیوی از جمله تولید کنندگان عمده پسماند‌های خطرناک خانگی مانند سر سرنگ و لانست هستند و به همین دلیل در فاز اول توزیع جعبه‌های ایمن پس از توزیع ۴۳۰ هزار جعبه در مدارس، ۵۵ هزار جعبه ایمن هم از طریق مراکز بهداشت میان بیماران خاص توزیع شد.

اوادامه داد: بر همین اساس و با توجه به استقبال گسترده شهروندان و ضرورت تداوم استفاده بیماران خاص از این جعبه‌ها برای ذخیره سازی و تحویل جزء ویژه پسماند‌های خانگی، رایزنی‌ها با مراکز بهداشت شهر اصفهان برای توزیع مرحله دوم جعبه‌های ایمن آغاز شده و مکاتباتی هم صورت گرفته است.

محمدی افزود: در این راستا پیرو مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری واحد بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های مراکز بهداشت شهر اصفهان، این همکاری در اسرع وقت کلید می‌خورد و جعبه‌های ایمن مجدداً در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان این اقدام را در ارتقای بهداشت محیط زیست و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بسیار موثر دانسته و بیان کرد: استفاده از جعبه ایمن سبب می‌شود تا پسماند‌هایی مانند تیغ، ژیلت، سرسرنگ، لانست قند خون و ... که ممکن است آلوده به ویروس‌ها یا دیگر عوامل بیماری‌ها زا باشند، در مخزن جداگانه جمع آوری شوند و از تماس آن‌ها با دست یا محیط زیست جلوگیری شود.

او با اشاره به این که هم اکنون جعبه‌های ایمن در ایستگاه‌های بازیافت سراسر شهر قابل دسترسی است، توضیح داد: علاوه بر توزیع جعبه‌های ایمن در مراکز بهداشت به منظور تسهیل دسترسی بیماران خاص به این تجهیزات، ایستگاه‌های بازیافت نیز به جعبه‌های ایمن مجهز شده اند و شهروندان می‌توانند پس از پر شدن جعبه آن را تحویل داده و جعبه نو دریافت کنند.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.