سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوج گیری کرونا در ماه‌های سرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر فصل و شیوع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ماه های آینده وضعیت استان از لحاظ شیوع بیماری کرونا را سخت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنابراین مردم باید در این فصل ها بیش از پیش بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت ویژه در زندگی خود رعایت و اجرا کنند.

یزدان پناه افزود: عادی انگاری کرونا خطر بالقوه ای برای سلامت عموم جامعه بوده که هم اینک با آن مواجه هستیم و این خود هشدار دهنده است.

او بیان کرد: نباید بگذاریم که کادر بهداشت و درمان خسته شوند و با بی توجهی ها شرایط سخت شود در این صورت بحران جدی رخ خواهد داد.

یزدان پناه گفت: مردم می توانند با رعایت بهداشت فردی، حضور نیافتن در اجتماع و ماندن در منزل و یا رعایت فاصله با دیگران، شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک با قطع زنجیره انتقال ویروس مدافعان سلامت را یاری دهند.

او افزود: ۵ هزار و ۳۹۶ نفر از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: هم اینک ۲۷۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

بر اساس آخرین آمار شمار قربانیان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷ نفر رسیده است.

به گفته سعید جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج پایان شهریور ماه و مهرماه روزهای سختی در پیش روی استان وجود خواهد داشت زیرا که در این ماه ها بیماری آنفلوآنزا آغاز و بیماری کرونا همچنان باقی است.

جاودان سیرت افزود: شیوع بیماری آنفلوآنزا در پیش بوده و کرونا همچنان وجود دارد و ترکیب این دو بیماری کار را سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.