رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹در بویراحمد به گونه ای است که احتمال می رود ظرف سه هفته آینده تعداد مرگ و میر در این شهرستان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹در شهرستان بویراحمد رو به افزایش است به گونه ای که بیشترین درصد موارد مثبت در روز سه شنبه با ۶۰ درصد آمار استانی مربوط به این شهرستان بوده است.

یزدان پناه افزود: روند افزایش ابتلای افراد به بیماری کرونا و تعداد بیماران بستری در شهرستان بویراحمد نگران کننده است و ادامه این روند موجب مرگ افراد بیشتری در هفته های آینده می شود.

او بیان کرد: ۲۵۷ نفر بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۰ نفر مبتلای قطعی هستند.

یزدان پناه گفت: ۲۵ نفر بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری اند و تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۵ هزار و ۸۹ مورد گزارش شده است.

او هشدار داد که روند شیوع بیماری کرونا در استان به سمت روستاها در حال گسترش است و چنانچه این بیماری وارد روستاها شود وضعیت بسیار خطرناک خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: برای کنترل کرونا تمامی مردم باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کنند و دست‌های آلوده را به هیچ‌ وجه به صورت خود نزنند.

یزدان پناه از مردم خواست که فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده و مسافرت به شهرها و استان های مجاور نداشته باشند. 

او گفت: همچنین از مردم عزیز استان تقاضا داریم که برای ملاقات با بیماران، در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها حضور پیدا نکنند و با پیامک و تلفن جویای سلامتی عزیزان خود باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مرحله عبور از پیک اول شیوع کرونا است که می تواند لطمه های جبران ناپذیری به سلامت و جان مردم استان وارد کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.