سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم دشت خاموش تحسین شده نگاه منتقدان در ونیز

در بخش جنبی جشنواره ونیز، فیلم دشت خاموش جایزه منتقدان جهانی را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در مراسم اعلام جوایز بخش جنبی جشنواره معتبر فیلم ونیز، فیلم دشت خاموش که در آن علی باقری بازیگر شیرازی ایفا نقش کرده بود با استقبال مواجه و جایزه منتقدان جهانی این جشنواره را از آن خود کرد.

در مراسم اهدا جایزه منتقدان فیلم ونیز ۲۰۲۰ کارگردان و بازیگران این اثر به دلیل بازگشت به ایران حضور نداشتند.

علی باقری بازیگر، مدیر فیلم برداری و طراح پوستر سینما و تلویزیون ایران تاکنون در آثاری همچون متری شیش و نیم، بمب یک عاشقانه ساده، اژد‌ها وارد می‌شود، خوک، سرخپوست‌ها و سریال نمایش خانگی همگناه بعنوان بازیگر ایفا نقش کرده است.

فیلم دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی روایتگر چند خانواده قشر کارگر است که به صورت سیاه و سفید ساخته شده و به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از دوم تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۲ شهریورماه) در جزیره لیدو ونیز آغاز شده و فیلم دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری در بخش رقابتی افق‌های نو (Orizzonti) این جشنواره به نمایش در آمد.

این جشنواره شنبه ۲۲ شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام جوایز به کار خود پایان می دهد که فیلم خورشید با کارگردانی مجید مجیدی شانس زیادی برای کسب جایزه‌ای دیگر برای سینمای ایران را دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.