مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس، گفت: سومین جشنواره پایانی مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی در فارس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب شریف مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور استان فارس، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در پاییز سال ۹۸، زمان برگزاری سومین جشنواره پایانی مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی، اسفندماه پارسال تعیین شد اما با توجه به گسترش ویروس کرونا و لغو تمامی برنامه‌ها و گردهمایی‌های دانش آموزی، کمیته برنامه ریزی جشنواره، اجرای مجازی برنامه را در دستورکار قرار داد.

او، تصریح کرد: بر اساس این برنامه، جشنواره مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی، به سه بخش داوری‌ها، کارگاه‌های آموزشی و اختتامیه تقسیم  و مقرر شد در بازه زمانی ۳ هفته‌ای سومین جشنواره در هر ۳ بخش مذکور به صورت مجازی برگزار شود.

حبیب شریف، ادامه داد: یکی از ۳ بخش مذکور، ارزیابی پایانی پروژه‌های دانش آموزانی بود که با موفقیت ۳ مرحله از برنامه مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی را طی کرده بودند که این ارزیابی به مدت ۳ روز، از ۳۰ مرداد تا ۱ شهریور انجام می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور فارس، افزود: در این ارزیابی هر دانش آموز از شهرستان خود به صورت آنلاین در جلسه داوری حضور پیدا کرده و  از سوی ۲ داور متخصص در رشته مربوط به پروژه خود، ارزیابی شدند.

او، اضافه کرد: در این رویداد، ۹۵ دانش آموز از شهرستان‌های استهبان، لامرد، خنج، فیروزآباد و و نواحی ۴ گانه شیراز با ۱۰ داور ارزیابی شدند و تیمی ۱۱ نفره متشکل از سفیران و اعضای افتخاری کمیته علمی مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی، مدیریت و پشتیبانی از پنل‌های ارزیابی را بر عهده داشتند.

حبیب شریف، اظهار کرد: بخش دوم، کارگاه‌های آموزشی سومین جشنواره پایانی مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی بود که در دو بخش عمومی و تخصصی، با حضور ۹۸ نفر از شرکت کنندگان این برنامه به صورت مجازی برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور فارس، تاکید کرد: از آشنایی با اصول خودشناسی، هوش هیجانی، مدیریت زمان، آشنایی با انواع تفکر، تکمیلی ادبی، تکمیلی پژوهش علوم انسانی، تکمیلی پژوهش فنی و مهندسی، تکمیلی کتابخوانی عنوان‌های این کارگاه‌ها بوده اند.

او، گفت: در انتهای این بخش نشستی با حضور شاعر و نویسنده کودک و نوجوان استاد مصطفی رحماندوست، برای شرکت کنندگان حوزه ادبی و کتابخوانی چهارمین مرحله مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین نخبه پرور فارس، در این جلسه مصطفی رحماندوست با بیان خاطرات و تجربیات زندگی خود، از شرکت کنندگان درخواست کرد برای رسیدن به اهداف خود دست از تلاش نکشند و در مقابل شکست‌هایشان تسلیم نشوند و در ادامه استاد رحماندوست در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات دانش آموزان پاسخ داد و در پایان شرکت کنندگان هدایای دست ساز خود را به این شاعر و نویسنده توانمند تقدیم کردند.

حبیب شریف بیان کرد: سومین و آخرین بخش این برنامه، اختتامیه سومین جشنواره پایانی مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی، به همراه اعلام نتایج ارزیابی پروژه‌های دانش آموزان و در نهایت معرفی برگزیدگان جایزه تحصیلی و توانمندسازی مجمع خیران نخبه پرور فارس است که به صورت مجازی و آنلاین، ۱۳ شهریور ماه امسال در ساعت ۱۷ از طریق اینستاگرام مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی به آدرس: https://www.instagram.com/madares.khalaghyat?r=nametag برگزار شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار