سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از طرح تامین آب آشامیدنی عشایر شاهرود

طرح تامین آب آشامیدنی عشایر منطقه "چاه بابیا" شاهرود در استان سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود گفت: این طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ متر خط لوله، احداث منبع ذخیره آب ۳۳ متر مکعبی و بهسازی چشمه و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه از محل منابع شهرستان و امور عشایری استان سمنان اجرا شد.

او، عشایر را یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان شاهرود در موضوع تولید برشمرد و افزود: در این شهرستان هزار و ۵۵۰ خانوار عشایر در شرایط عادی زندگی می‌کنند که در زمان قشلاق این تعداد به دو هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار شاهرود بیان کرد: با تلاش مسئولان باید زیرساخت‌های رفاهی به صورت حداقلی به منظور ماندگاری و دلگرمی عشایر ایجاد شود.

فخری با بیان اینکه بهبود راه‌های دسترسی عشایر نیز در دستور کار است ابراز داشت: با مساعدت استاندار سمنان مقرر شد سوخت و آرد ۹۲۱ خانواری که از آمار جامانده بودند تامین شود.

سید عباس موسوی مسئول پیگیری امور عشایر منطقه چاه بابیا نیز گفت: تامین آب آشامیدنی باعث افزایش جمعیت عشایر و دام این منطقه می‌شود.

موسوی یکی از مشکلات این منطقه را خسارت‌های سیل عنوان کرد و افزود: با ایجاد یک بند خاکی در بالادست هم روان آب‌ها ذخیره، هم جلوی سیل گرفته می‌شود.

منطقه چاه بابیا با ۲۱ خانوار عشایر و بیش از ۳ هزار دام سبک در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شاهرود واقع شده است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.