نبیلی با بیان اینکه تولیدات عشایر در شهرستان دامغان ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: دو هزار نوع محصول توسط عشایر تولید شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خسرو نبیلی رئیس اداره امور عشایری دامغان ضمن بیان اینکه خانواده دو هزار نفری عشایر در شمال دامغان سالانه ۶۰۰ تن لبنیات و بیش از یک تن گوشت تولید می‌کنند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار محصولات عشایری در شهرستان تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: در سال جاری ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای انتقال آب، ایجاد آبشخور و مرمت چاه‌ها در حوزه عشایری شهرستان دامغان هزینه شده است.

رئیس اداره امور عشایری دامغان ادامه داد: هشت میلیارد ریال اعتبار سال گذشته در بخش عشایری شامل راه‌سازی، احداث پل، آبرسانی، توزیع پنل‌های خورشیدی و برگزاری کلاس‌های آموزشی هزینه شد و در سال ۹۹ نیز همین میزان اعتبار برای عشایری شهرستان اختصاص یافت.

نبیلی با بیان اینکه سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری در دامغان ساماندهی و مرمت می‌شود که از این میزان ۶۸۰ کیلومتر آن در بخش‌های ییلاقی این شهرستان را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: ۴۰۸ خانوار عشایری در دامغان وجود دارد که بیشترین نقاط حضور آن‌ها در دیباج، کلاته رودبار، باده کوه، تویه رودبار، آستانه، نم که، آهوانو، شوزتنگه، و تویه دروار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار