سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شیلات هندیجان:

بدنه فایبرگلاس بر تن ۱۴۷ فروند شناور چوبی در هندیجان نشست

مزارعی گفت: ۱۴۷ فروند شناور صیادی چوبی در هندیجان از تسهیلات بهسازی بهره‌مند شدند و بدنه آن‌ها به فایبرگلاس تغییر کرد.

فلامرز مزارعی رئیس شیلات هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بهسازی ناوگان صیادی و تبدیل آن‌ها از سنتی به صنعتی از اقدامات در دستورکار اداره شیلات شهرستان است و تاکنون بدنه ۱۴۷ فروند شناور چوبی با دریافت تسهیلات کم بهره به فایبرگلاس تغییر کرده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ فروند شناور صیادی با بدنه چوبی در بندر هندیجان فعال هستند که با تلاش فرماندار و همکاری اداره کل شیلات خوزستان، صاحبان این تعداد شناور به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کم بهره معرفی شده اند و به زودی می‌توانند شناور‌ها را بهسازی کنند.

مزارعی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در بندر هندیجان در بخش صید و صیادی و فروش محصولات دریایی مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۱ پرونده تخلف صیادی به مراجع قضایی معرفی و اعمال قانونی محرومیت از صید در کمیسیون تخلفات این شهرستان شده است.

رئیس شیلات هندیجان با اشاره به اینکه صید ماهی هر سال از تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد، بیان کرد: همه ساله در بازه زمانی مذکور با کمبود استحصال صید ماهی مواجه هستیم و با توجه به اینکه محصولات دریایی فسادپذیر هستند، باید شرایط فرآوری محصولات و صادرات به استان‌های همجوار فراهم شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.