سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

تورم بیشترین صدمه را به دهک های درآمدی پایین جامعه می زند

جوکار گفت: دهک‌های درآمدی پایین جامعه متضرران اصلی تورم و کاهش ارزش پول ملی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست خانه کارگر یزد با اشاره به اینکه گردشگری و معدن، دو صنعت بسیار مهم یزد است، گفت: در مجلس شورای اسلامی هم، مسئولیت فراکسیون معدن و صنایع معدنی و همچنین فراکسیون گردشگری بر عهده نمایندگان استان است و همین موضوع می‌تواند کمک شایانی به استان یزد داشته باشد.

او با اشاره به اینکه رسالت اصلی نمایندگان در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است تصریح کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نمایندگان این رسالت را در مجلس و حوزه انتخابیه خود به درستی اجرا کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر دولت، اجرای برخی قوانین معطل می‌شود ادامه داد: نمونه‌های بسیاری هم هست که آیین نامه مربوط به قوانین نوشته می‌شود، ولی به گونه‌ای به مرحله تدوین می‌رسد که کلا قانون را تغییر می‌دهد.

جوکار با تاکید بر اینکه هدف جز برداشتن قدمی برای توسعه کشور و یزد نیست تصریح کرد: وضعیت بودجه کشور در حال حاضر خوب نیست به ویژه وضعیت بودجه عمرانی بسیار بسیار اسفناک است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شواری اسلامی بیان کرد: امروز بودجه‌ای که شورا‌ها دارند بسیار بیشتر از بودجه عمرانی است که دولت در اختیار دارند و منابع تامین ارز دولت با مشکلات جدی برخورد کرده و بخشی از گرانی‌های موجود هم به همین دلیل است.

او گفت: فشار این موضوع هم بیشتر روی دهک‌های پایین جامعه است؛ دهک‌های بالای جامعه به هر حال یک دارایی دارد و اگر تورم افزایش پیدا کند و ارزش پول ملی هم پایین بیاید، دارایی آن‌ها حفظ می‌شود، ولی دهک‌های پایین کاملا به همین حقوقی که دریافت می‌کنند وابسته هستند آسیب پذیری بسیاری هم از این وضعیت دارند.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مواقع هم ما تصمیماتی در کشور می‌گیریم که برای همین مردم دهک‌های پایین خسارت‌ها و ضرر‌های زیادی به دنبال دارد.

جوکار بیان کرد: در حوزه قانون گذاری و نظارت نمایندگان وظیفه مهمی بر دوش دارند و هرچه که از ما در این حوزه بخواهند و درست باشد تلاش بسیار زیادی می‌کنیم.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.