سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس تاکستان

دبیر جشنواره نخستین جشنواره عکس تاکستان گفت: نخستین جشنواره ملی عکس تاکستان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، امین رحمانی دبیر جشنواره نخستین جشنواره عکس تاکستان گفت: کانون فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان در راستای شناساندن ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان از طریق هنرمندان عرصه عکاسی، نخستین جشنواره ملی عکس تاکستان را برگزار می‌کند.

امین رحمانی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی (چهره شهر و باغات انگور) و ویژه (آلبوم عکس های قدیمی) برگزار می‌شود و شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای در این جشنواره آزاد است.

دبیر جشنواره نخستین جشنواره عکس تاکستان گفت: در بخش اصلی باغات انگور (برداشت مکانیزه و سنتی انگور، استحصال کشمش و شیره و دیگر محصولات به دست امده از انگور) بافت معماری شهر (جدید و قدیم)، مناظر و چشم انداز‌های شهری و طبیعی، آیین ها، بازار‌ها، میادین، مساجد، کوچه‌ها و خیابان‌ها، مکان‌های زیارتی و توریستی، حضور مردم در شهر، و تمامی نشانه‌ها و نماد‌هایی که مربوط به تاکستان بوده و این شهر را معرفی می‌کنند و در بخش ویژه (آلبوم عکس‌های قدیمی) عکس‌های قدیمی و یادگاری از خود، خانواده و شهر تاکستان در مکان و مناسبت‌های مختلف در سال‌های دور که در آلبوم‌های خانوادگی همه ما در حال فراموشی است.

به گفته او، هر شرکت کننده می‌تواند در هر دو بخش شرکت و حداکثر پانزده قطعه عکس در بخش اصلی و پنج قطعه عکس در بخش ویژه به ایمیل جشنواره به نشانی takestan.festival@gmail.com ارسال کند.

رحمانی اضافه کرد: جوایز بخش اصلی به ترتیب، نفر اول تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان ، نفر دوم لوح افتخار و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان ، نفر سوم لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان و شایسته تقدیر لوح تقدیر و مبلغ پانصد هزار تومان است و در بخش ویژه هم به پنج نفر جوایز نفیسی اهدا می‌شود .

دبیر جشنواره نخستین جشنواره عکس تاکستان در ادمه گفت: شرکت کنندگان  تا  ۱۰ مهر ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال نمایند و داوری آثار در نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و اسامی راه یافته با نمایشگاه آبان ماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نیز آذرماه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.