سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان روده بزرگ، چهارمین سرطان با بیشترین میزان بروز است

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : سرطان روده بزرگ در جهان بعد از سرطان‌های پستان، پروستات و ریه، چهارمین سرطان با بیشترین میزان بروز است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   فلوریا انفرادی کارشناس بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : میزان بروز سرطان روده بزرگ در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۱ نفر است، در حالی که متوسط جهانی آن ۱۷ نفر است.

انفرادی افزود  : روده بزرگ از اعضای دستگاه گوارش است که از آپاندیس شروع شده و به راست روده یا رکتوم ختم می‌شود و به شکل یک علامت سوال بزرگ روده کوچک را احاطه می‌کند.

او با بیان اینکه سرطان‌های روده بزرگ در بخش کلون و یا رکتوم شکل می‌گیرد، گفت: سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه هیچ‌گونه علائمی ندارد و در صورت تشخیص زودهنگام پیش‌آگاهی خوبی داشته و قابل درمان است، و یکی از قابل پیشگیری‌ترین سرطان‌ها است.

انفرادی ادامه داد : با تغییر در شیوه زندگی نه تنها می‌توان احتمال پولیپ یا سرطان روده بزرگ را کاهش داد، بلکه با انجام اقدامات غربالگری و تشخیص زودهنگام آن می‌توان پولیپ یا سرطان را در مراحل اولیه شناسایی و به‌موقع درمان کرد.

او افزود : مصرف میوه و سبزی، ورزش کردن، عدم مصرف الکل و دخانیات و ... در کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.