سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

اجبار برای آموزش حضوری دانش آموزان خلاف قانون است/ شرایط حضور معلمان با بیماری زمینه‌ای در کلاس‌ درس

حاجی میرزایی ضمن اشاره به موضوع سلامت دانش آموزان تاکید کرد: نباید اجباری برای حضور دانش آموزان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری ۲۱ با اشاره به اینکه همه تلاش آموزش و پرورش این است که با آرامش کامل تصمیم بگیرند و دانش آموزان نگران تحصیل خود نباشند، اظهار کرد: بزرگترین رویداد کشور از ابتدای هفته آغاز شد و همه معلمان و دانش آموزان مراجعه کردند.

او ادامه داد: ما و خانواده‌ها دغدغه‌های مهمی داریم؛  نخست بحث سلامت آنهاست که حداکثر ملاحظه را برای حفظ آن مورد توجه قرار می‌دهیم، مورد بعدی آموزش است و عمیق‌ترین و پایدارترین آموزش در دوره کودکی و نوجوانی است، پس نمی‌توانیم از آن منصرف شویم، فاصله طولانی در آموزش سلامت روحی و جسمی آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه تنها کانون آموزش نیست بلکه کانون پرورش نیز است، تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، روش‌های آموزش حضوری و غیرحضوری را برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم، ضمن آنکه باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه طبق بازدید‌های انجام شده من و همکارانم، شرایط قابل قبول است، گفت: این هفته و هفته آینده زمان کسب آمادگی‌های لازم است، البته اکنون برخی معلمان درس دادن را آغاز کرده‌اند.

پخش آموزش زنده در شبکه شاد 

او بیان کرد: برای رفع نگرانی خانواده‌ها اعلام کردیم که آموزش حضوری را ترجیح می‌دهیم، اما اگر خانواده‌ها نگران هستند امکان حضور خانواده‌ها وجود دارد ضمن آنکه آموزش به طور زنده در شبکه شاد هم پخش می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۲۰ تا ۲۲ ساعت آموزش تلویزیونی داریم، گفت: فرصت آموزش حضوری و غیرحضوری را فراهم کرده‌ایم و اگر نگرانی در خصوص سلامت دانش آموزان وجود دارد، این اطمینان را می‌دهیم که شیوه نامه‌ بهداشتی را رعایت کرده‌ایم ضمن آنکه در ستاد ملی کرونا هم هر هفته این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه درخواست داریم خانواده‌ها و انجمن اولیاء و مربیان بر کار مدارس نظارت کنند، گفت: حتی گاهی خانواده‌ها سر زده به مدرسه بروند و شرایط را بررسی کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید اخیرش از مدارس منطقه ۱۰ به اتفاق اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: معاون اول رئیس جمهور در بازدید‌ها، از دلسوزی معلمان بسیار متحیر شد و مشاهده کردیم که هر کدام از دانش آموزان به طور کامل شیوه نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده بودند.

حدود ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های خود هستند

او با تاکید بر اینکه به دانش آموزان اعتماد دارم چراکه آن‌ها با شیوه نامه‌های بهداشتی آشنا هستند، به وضعیت کلاس‌های درس هم اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های خود هستند و امکان حضور در شاد هم فراهم است؛ دانش آموزان هم بعد از نام نویسی در مدرسه و ثبت در سناد، در شبکه شاد احراز هویتشان بدون مشکل خواهد بود.

حاجی میرزایی درباره زمان رایگان شدن اینترنت شاد گفت: اینترنت شاد با دستور رئیس جمهور برای تمام کاربران رایگان است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اقدام برخی مدارس مبنی بر حضور اجباری دانش‌آموزان تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق حضور اجباری دانش آموزان را ندارد و این کار کاملا خلاف قانون است، حضور یا عدم حضور دانش آموزان به انتخاب والدین است.

دریافت مبلغ از والدین در مدارس دولتی خلاف قانون است 

او درباره پرداخت شهریه مدارس و سرویس گفت: در مدارس غیردولتی عمده هزینه مربوط به معلم و فضای آموزشی است که در شرایط کرونایی تغییر نمی‌کند اما اگر در مورد مدارس دولتی گفته شده است که برای هزینه‌های بهداشتی مدارس، اولیاء مبلغی پرداخت کنند، خلاف است و مسئولیت آن بر عهده ماست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چه برنامه‌ای برای مدارس طی پاییز و فصل سرد سال وجود دارد، بیان کرد: با پدیده‌ای کاملا ناشناخته مواجه هستیم و هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند چه اتفاقی می‌افتد اما اگر نیاز باشد که تغییراتی در شیوه نامه‌ها ایجاد شود، اعلام می‌کنیم و اگر در مناطقی با شیوع گسترده مواجه شویم، مدارس تعطیل خواهند شد لذا ما به کادر بهداشت و درمان اعتماد می‌کنیم.

آموزش حضوری با هیچ آموزشی قابل جایگزینی نیست

حاجی‌ ميرزايی درباره حضور معلمانی که بیماری زمینه‌ای دارند، گفت: هر معلمی که با این شرایط است با ارائه گواهی پزشکی کارش را غیرحضوری دنبال کند و حتی دانش آموزانی که بیمار زمینه‌ای دارند یا بیمار کرونایی در منزل دارند حتی اگر آموزش حضوری را انتخاب کردند، توصیه می‌کنیم که آموزش غیر حضوری را انتخاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: باز هم معتقدیم که آموزش حضوری با هیچ آموزشی قابل جایگزینی نیست.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
لطفا اختیاری کنید
Babak
۲۲:۱۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
هاها. ملت رو مسخره کردید.عید شد دید و بازدید ها شده مردم رو بفرستید پیشواز مرگ. شما میتونید.من به شخصه اجازه نمیدم بچم بره مدرسه. اونی که این طرح مسخره رو گذاشته بیاد یه امضا بده که تمام مسولیت های جانبی رو به عهده میگیره و تعهد بده و مسولیت پذیر باشه بعد قابله قبوله.در غیر این صورت اگه کوچیکترین اتفاقی برای فرزند من افتاد اون وقت ما میدونیم و مدرسه و اموزش پرورش با اون برنامه ریزی مسخرتون.
مهدیه
۰۱:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام چرا مدرسه ها کلاس های حضوری رو اجباری کردند کلاس های ما کوچیکه و دانش آموزان زیادند اگر این وسط دانش آموزی ناقل باشد بقیه هم می گیرند . دبیرستان پیامبر اکرم گفته که اگه کرونا داشتید می تونید نیاید یعنی میگن همه باید بیایین جز اونایی که تست پی سی ارشون مثبته هر دانش آموزی که رفته مدرسه مریض شده هی خوب می شن و باز میرن مدرسه و مریض میشن مگه سلامتی ما انقد بی ارزشه
ها
۲۳:۱۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب مدرسه غیر دولتی مهر خیام شهرکرد دخترانه گفتن همه باید حضور داشته باشن در مدارس حتی اگه دم مرگ و کرونا داری باید بیاد مدرسه این مدرسه ته فاصله اجتماعی رعایت میکنن نه هیچی بچه ها که به هم میچسبن تغذیه با هم میخورن ماسک ها همه برداشته بعد میگن اگه کرونا داشته باشید بیاد مدرسه ایرادی نداره
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام، آقای وزیر ما حاضر نیستیم جونمون بخطر بندازیم بریم مدرسه لطفن رسیدگی کنید، ینی چی ک مدیر مدرسمون رفتن به مدرسه رو اجباری کرده، درصورتی که اجباری نیس اونم تو این شرایط کرونا
امیرعلی
۰۰:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیرماحاضرنیستیم بچه هامون درشرایطی مدرسه بفرستیم که خدای نکرده سلامتشون درخطرباشه ممنون ازاینکه به فکرباسوادشدن بچه های ماهستید
داداش
۲۰:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
جناب وزیر بلی طبق قانون اساسی آموزش رایگان در مدارس دولتی!!!
اما این مطلب را هم بگید وقتی سرانه ای به مدارس طی چندسال ندادید و یا اگر هم دادید به هر دانش آموز ال هزار تومان به برخی مدارس دادید !!پس مدارس چطور هزینه برق و گاز و تلفن و کاغذ و نظافت و ... را بدهند؟!!
شما برای مدارس شاهد و نمونه دولتی شهریه تعیین کردید و با توجه به شهریه های ششصد تا یک میلیون تومانی که در شهرستانهای استان تهران میگیرن میشن مدرسه مثلا خوب!!درحالی که اگر فقط مدارس دولتی بتونند نصف این هزینه را داشته باشند اونوقت مدارس شاهد و نمونه دولتی باید درشون تخته بشه چون کیفیتی نخواهند داشت.پس به داد مدارس دولتی برسید
همشهری
۱۱:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
هنوز مدارس آموزش غیر حضوری رو قبول نمیکنن از سمت اولیای دانش آموز و میگن چیزی در این خصوص به ما ابلاغ نشده پس جای سواله آقای وزیر با اتکا به جه منابعی میگن ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری رو انتخاب کردن؛ در حالیکه هنوز اختیاری واسه انتخاب ندارن!!!
بهنام
۱۰:۵۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
وزیر محترم فقط نگران سلامت دانش اموزان گرامی است
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
این شیوه آموزش نباشد بهتر است
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
به چه قیمتی الان علم نتونسته جلواین بیماریو بگیره
بعد بچه هامون بخاطر علم اموختن برن و قربانی بشن
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
جناب وزیر ، دبستان پسرانه معلم شهید فاز ۳ شهرک اکباتان ، یکی از معلمین مقطع پآیه ششم کودکان را احبار به امدن در مدرسه میکند و اعلام کرده است برنامه ای برای شاد ندارد . لطفا رسیدگی نمایید . شایان ذکر است کودکانی که با معلم دیگر در همان مدرسه و مقطع ششم درس دارند ، کلاسهای خود را غیر حضوری انجام میدهند .
حسین
۰۸:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط میخواستن قیمت گوشی افزایش پیدا کنه
جالب اینجاست که واردات گوشی کم شده
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
دخالت و سردرگمی مردم، رئیس جمهور؛ اولویت برحضور، وزیر آموزش و پرورش؛ حضور الزامی است، وزیر آموزش و پرورش ؛ کسی حق نداره دانش آموز بر حضور اجبار کنه. ستاد کرونا:سکوت وزیر بهداشت؛ سکوت. اولیا نگران و سردرگم. دانش آموزان سردرگم. معلم؛ سردرگم در حضور یا غیر حضوری و تلاطم زندگی معلم بر اینکه صبح و عصر و شب درگیر، چرا نمی دانم، مگر کارمند بانک هم غیر حضوری خدمات می دهد و در آخر اینکه مدیران مدرسه هیچ برنامه ای ندارن بر حضوری یا غیر حضوری، آیا واقعا این همه تناقض، این همه بی برنامه بودن، این همه بی نظمی باید وجود داشته باشد، چرا؟
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
این ها ناشی از لبریز شدن تدبیر در مسولان کشور هست ببین بعدا آقای روحانی از این کارها به عنوان دستاورد های شگفت انگیز یاد می کند !!!!
بوشهری
۰۸:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام. بچه های این دور زمونه بخودی خود سر کلاس میرن چیزی یاد نمیگیرن و درس نمیخونن حالا میخوای غیرحضوری یاد بگیرن.
نا شناس
۱۷:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اون دیگه بستگی به هوش داره -_-
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
من که فرزند کلاس اولی دارم نه حضوری میتونم بفرستم نه تو خونه بچه همکاری نمیکنه باید چکار کنم لطفا یه تصمیم درست برای کلاس اولی ها گرفته بشه که پایه حساب میشن
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
درسته شما که وزیر هستید به دانش آموزی که بیمار کرونایی در منزل دارد صرفا توصیه می کنید آموزش غیرحضوری را دنبال کنند،اما حالا شاید دانش آموز به توصیه شما عمل نکرد و اومد مدرسه، تکلیف معلم و بقیه دانش آموزان چی میشه؟؟؟می دونید چقدر فشار روانی به جامعه وارد می کنید؟؟؟شما می توانید حال و روز پدر و مادری روستایی را درک کنید که چون توان خرید گوشی ندارند با این بازگشایی مدارس توسط شما ، خود را ملزم به آموزش حضوری فرزندشان می بینند و از طرف دیگر از بیمار شدن فرزندشان می ترسند ؟ بهتر نبود به جای مخیر کردن افراد فقیر بین مرگ و تحصیل برایشان گوشی می خریدید؟ پا برهنگان را دریایید ،باشد که رحمت الهی شامل حالتان شود.آیا می توانید حال و روز معلمی را درک کنید که در شرایط نامناسب تهویه هوا مجبور به حضور در فضای بسته کلاسی است که احتمال بسیار زیاد فرد کرونا مثبت ویا ناقل در آن حضور دارد؟
ناشناس
۰۴:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
جناب روزیراقدام شما برای اجرای آموزش حضوری بسیارخوب است ولی بهتر نبود این اقدام راازاول مهرانجام می دادید تا اقدامات بهداشتی لازم وامکانات مورد نیاز را درفرصت مناسبی فراهم کنید بسیاری از مدارس مستخدم ندارند تا مدارس را ضدعفونی کند تجهیزات لازم برای ضدعفونی را ندارند ومشکلات دیگری دارند که بهتراست دراسزع وقت رسیدگی شود
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام.اگر دریافت شهریه در مدارس دولتی خلاف .مسئولیت ان برعهده شماست...پس چرا بازهم مدارس ازما شهریه میگیرن.وتهدید میکنن اگر ندین .ثبت نام نمیشه...چرا یکی پیگیری نمیکنه...فقط حرف .....تا کی ...هرسال همین اش وهمین کاسه
داداش
۲۰:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه آموزش و پرورش شعار میده که مدارس دولتی هیچی دریافت نکنند ولی این مطلب را نمیده که هیچ سرانه ای تو این چندسال مدارس نداده
ناشاس
۰۰:۴۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
فرمایشات اقای وزیر متین و مسئولین مدارس نباید از اولیا پول بگیرند اما ببخشید با سرانه ی دانش آموزی 1000 تومان از کدام منبع درآمد باید برای دانش آموزان و دبیرستان هزینه های نجومی آموزشی و بهداشتی و قبوض آب و برق و تلفن و .. پرداخت گردد
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
یک کاری کردن توش ماندن حالا هی دارم تبصره بهش اضافه میکنند.چرا باشگاه خبرنگاران جوان یگ گزارشبه صورت سر زده از رعایت بهداشت در مدارس تهییه نمیکند تا خود پی به رعایت نشدن بهداشت در مدارس ببرد چیزی که ما با چشم بار ها دیده ایم امدوارم پیگیر سلامت فرزندان نسل اینده باشید
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
شما نباید فقط به بیمار بودن دانش آموز نگاه کنید بلکه باید به وجود بیماری در خانواده و اطرافیان دانش آموز هم نگاه کنید
بیشتر مردم در آپارتمان ها زندگی می کنند و بیماری یک نفر می تونه احتمال بیماری ساکنان دیگر رو هم بیشتر کنه
پس وقتی تصمیم می گیرد لطفاً همه رو ببینید
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
مهربونیا ولی احساسی تصمیم گرفتی واسه بازگشایی
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
جون معلم ها هم که اهمیتی براشون نداره
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام لطفا درمورد. گرفتن آموزشیاران نهضت سواد آموزی بعد سال 91 هم پی گیری کنید. ممنون از شما