سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه طایفه‌ای به انتخابات سهم مهلک است

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت : نگاه طایفه‌ای، قبیله‌ای، حزبی، گروهی و... به انتخابات سهم مهلکی در تحقق مسائل حقیقی مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در خصوص اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت : هر کدام از ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی با شرکت در انتخابات مختلف حق تعیین سرنوشت خود را داریم، این حق ما است که حتما در انتخابات شرکت کنیم و رای خود که آینده‌ساز خود ما و نسل‌های آینده ما است به صندوق‌های رای بیاندازیم.

او با تاکید بر شناخت کافی از کاندیدا‌ها برای شرکت در انتخابات، گفت : فارغ از فضای احساسی و جنجالی نسبت به کاندیدا‌های خود شناخت داشته باشیم، نگاه طایفه‌ای، قبیله‌ای، حزبی، گروهی و... به انتخابات سهم مهلکی در تحقق مسائل حقیقی مردم است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: کاندیدا را خوب بشناسید، برنامه‌های آن‌ها را ببینید، تحلیلی راجع به برنامه‌های نامزد‌ها داشته باشید و این برنامه‌ها را با مسائل حقیقی امروز جامعه تطبیق دهید، براساس ملاک‌های غیرواقعی رای خود را داخل صندوق نیاندازید.

او ادامه داد: راجع به مجلس و وظایف مجلس شناخت دقیق داشته باشید، مجلس شان قانون گذاری دارد بعضی از وعده‌های که اجرایی است در محدوده وظیفه دولت و وزرا تعریف می‌شود، وعده‌های اجرایی برخی کاندیدا‌ها بدون توجه به اینکه چه بستر‌های لازم است برای تحقق آن، یا از عدم آگاهی نسبت به وظایف قوه مقننه است و یا اینکه اهداف دیگری دارند.

مفید از مردم خواست، براساس شناخت دقیق از مسائل جامعه و برنامه و توانایی کاندیدا‌ها پای کار بیایند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

او اشاره‌ای به تفاوت انتخابات این دوره نسبت به گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا داشت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط کرونایی حاکم بر فضای جهان از جمله کشور و استان، نگرانی‌هایی را در خصوص بحث شیوع ویروس کرونا داریم که به خاطر همین موضوع جلسات متعددی را هم در ستاد انتخابات کشور و هم در ستاد انتخابات استان داشتیم.

مفید ادامه داد: دستورالعمل های بهداشتی را در شعب اخذ رای در فرآیند انتخابات پیش‌بینی کرده‌ایم، تمهیدات لازم با جانمایی امکانات در شعب اخذ رای و همچنین عوامل اجرایی و عوامل نظارتی در شعب اخذ رای دیده شده است.

او افزود: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نظارت کامل بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر فرایند انتخابات است، همچنین نیروی انتظامی وظیفه دارد رعایت فاصله اجتماعی بین شرکت کنندگان در انتخابات را در روز اخذ رای در شعب اعمال کند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.