سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد؛

ویروس کشی ۹۰ درصدی محیط کلاس و سالن مدارس قم

محبی گفت: همه از بازگشایی مدارس غافل‌گیر شدند، اما نظارت بر تمام مدارس سطح استان در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری، با بیان این که در سطح ملی روند روزانه بیماران کرونایی بعد از یک حالت ثبات خیلی طولانی روند کاهشی داشته است، گفت: همچنین شاهد کاهش روند تعداد فوتی‌های روزانه افراد مبتلا در سطح کشور بوده‌ایم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم برخلاف آنچه در اکثر استان‌ها و در سطح ملی داریم میزان بستری و فوت‌شدگان براثر کرونا در قم طی ۴۰ روز گذشته روند افزایشی یافته و بعد از استان یاسوج ازنظر میزان بروز در رتبه دوم قرارگرفته است.

او با بیان صعودی بودن روند بستری و فوت استان قم عنوان کرد: امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های بعد روند کاهشی را شاهد باشیم، انجام مقایسه‌ای با نمودار کشوری نشان می‌دهد در هفته‌های اردیبهشت و خرداد از میانگین کشوری پایین‌تر بودیم، اما در حال حاضر روند بروز و فوت استان قم از میانگین کشوری بالاتر است.

محبی با بیان این که در موارد مراجعه شده به مراکز بهداشت ۴۷ درصد نمونه‌ها مثبت بوده‌اند، گفت: در دو هفته اخیر روند کاهشی مرگ را شاهد بوده‌ایم، اما این نگرانی وجود دارد که هرزمانی روند افزایش موارد مثبت را داشته‌ایم روند میزان مرگ‌ها نیز بیشتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به اینکه تعداد موارد مثبت استان ۴۷ درصد است تعداد فوت‌شدگان استان طی هفته‌های آینده بیشتر باشد.

محبی به وضعیت بیماری در مناطق مختلف اشاره و تصریح کرد:عمده بیماری در منطقه شمالی شهر قرارگرفته است و در حال حاضر مناطق دو و شش بیشترین درگیری را دارند.

به گفته محبی به همت همه دستگاه‌های استان در هفته‌ای که گذشت هفته خوبی از حیث فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بخش صنایع و اصناف ۷۳ درصد، دفاتر پلیس ۷۵ درصد، بانک‌ها ۹۱ درصد، جایگاه سوخت ۸۰ درصد، کافی‌نت‌ها ۶۱ درصد، مجتمع‌های خرید و پاساژ‌ها ۶۹ درصد و داروخانه‌ها ۹۲ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بخش‌های مختلف از ۷۰ به ۷۵ درصد رسیده است، افزود: طی هفته گذشته هفت مورد از اماکن و مراکزی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کردند پلمپ شدند.

محبی به نحوه بازگشایی مدارس اشاره و تأکید کرد: همه از بازگشایی مدارس غافل‌گیر شدند، اما نظارت بر کلیه مدارس سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از  استفاده  نکردن هشت‌درصدی دانش آموزان و ده‌درصدی معلمان از ماسک گفت: همچنین ۷۵ درصد معلمان و پرسنل خود اظهاری سلامت نداشتند.

محبی با بیان این که میزان گندزدایی محیط کلاس و سالن مدارس ۹۰ درصد بوده است، عنوان کرد: اولویت ضدعفونی مدارس از سوی مرکز بهداشت در مناطقی بوده که وضعیت قرمز داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به‌طورکلی کار در مدارس از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و درحالی‌که سلامت دانش آموزان در اولویت هست باید نگرانی‌های والدین و دانش آموزان را برطرف کرد.

انتهای پیام/ح/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.