سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار اتحادیه اروپا به انگلیس درباره عدول از تعهداتش

اتحادیه اروپا به دولت انگلیس هشدار داد نمی‌تواند از تعهداتی که پیشتر داده است عدول کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، با افزایش تنش بین لندن و بروکسل، اروپایی‌ها به انگلیس درباره هرگونه وسوسه درخصوص عدول از تعهداتش هشدار دادند.

بر این اساس، هشدار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات و گفتگو‌های دو طرف درباره نوع روابط آینده اشان در آستانه آغاز شدن است. با نزدیک شدن به پایان دوره گذار که طی آن قوانین اروپا در خاک انگلیس اعمال می‌شود یعنی پایان دسامبر، بحث‌ها با هدف دستیابی به توافق تجارت آزاد میان انگلیس و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بن بست باقی مانده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: در صورتی که تفاهمی میان اتحادیه اروپا و انگلیس تا اواسط اکتبر به دست نیاید، آمده است در مذاکرات را تخته کند.

این اظهار نظر باعث افزایش نگرانی‌ها درباره به دست نیامدن توافقی که به طور بالقوه از نظر اقتصادی برای دو طرف مفید باشد شده است. همین اظهار نظر‌ها و موضع گیری‌ها موجب شد ارزش پوند انگلیس در مقابل یورو و دیگر ارز‌های معتبر جهان در معاملات دیروز (دوشنبه) کاهش یابد.

چیزی که بیشتر موجب نگرانی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شد انتشار گزارشی در روزنامه فایننشال تایمز بود. بر اساس گزارش این روزنامه اقتصادی، دولت انگلیس، روز چهارشنبه، قرار است لایحه‌ای ارائه کند که بر اساس آن دولت این کشور از برخی مفاد توافقنامه‌های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که برای تاریخ ۳۱ ژانویه تنظیم شده است، عدول خواهد کرد. از جمله این مفاد می‌توان به مقررات گمرکی در ایرلند شمالی اشاره کرد.

مقررات مورد بحث برای حفظ برخی قوانین اتحادیه اروپا در ایرلند شمالی به منظور تضمین عدم وجود مرز فیزیکی میان دو ایرلند و جلوگیری از رواج دوباره تنش‌ها در این منطقه است.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ۹۸) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از ۴۷ سال عضویت ترک گفت. البته تا آخر سال جاری میلادی این کشور تابع قوانین دوره گذار است. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان اتحادیه و لندن متوقف خواهد شد.

مهلت زمانی «دوره انتقال» در پایان سال جاری میلادی تمام خواهد شد و تا قبل از آن باید جنبه‌های مهم مناسبات دو طرف باید مشخص شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.