رئیس صندوق بین‌المللی پول به انگلیس توصیه کرد به دلیل آنکه اقتصاد جهانی در رکود بزرگی به سرمی‌برد برای اطمینان دوره گذار برگزیت را طولانی‌تر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کریستالینا جورجیوا» رئیس صندوق بین‌المللی پول، در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت انگلیس باید دوره گذار برگزیت را تمدید کند تا زمانیکه اقتصاد جهانی در رکود شدید به سر می‌برد دچار عدم قطعیت نشود.

جورجیوا در این خصوص گفت: «این (برگزیت) سخت است، بیایید آن را سخت‌تر هم نکنیم ... توصیه‌ام آن است که دنبال راه‌هایی بگردیم که این عنصر نداشتن اطمینان را به نفع همه، انگلیس و اتحادیه اروپا و کل جهان، کاهش دهیم.» او در ادامه اقدامات اخیر وزارت دارایی و همچنین بانک انگلیس را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور تایید کرد و گفت «این اقدام قدرتمند در حال کمک به انگلیس است، اما با توجه به موقعیت این کشور در جهان، وضعیت آن بر کل دنیا هم تاثیر خواهد گذاشت.»

این اظهارنظر پس از آن صورت می‌گیرد که صندوق بین‌المللی پول اوایل هفته پیش‌بینی کرد اقتصاد جهانی با بزرگترین رکود خود روبه‌رو خواهد بود.

مذاکره کنندگان انگلیس و اتحادیه اروپا پیش از این توافق کردند دور بعدی مذاکرات برگزیت به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شود. طرف‌های مذاکره کننده امیدوارند تا ماه ژوئن به پیشرفت ملموسی در این زمینه دست یابند.

انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه پس از بیش از سه سال مذاکره و بحث و جدل و استعفای دو نخست وزیر سرانجام موفق شد از اتحادیه اروپا خارج شود. دوره گذار برگزیت در حال حاضر در حال اجرا است که به لندن و بروکسل فرصت می‌دهد توافق‌نامه‌هایی از جمله توافق‌های تجاری را به امضا برسانند. بنابر برنامه‌ریزی‌های پیشین این دوره در ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی منقضی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار