سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان عراق: مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه الزام‌آور است

نماینده پارلمان عراق با اشاره به الزام‌آور بودن مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از جمله نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق گفت تجدیدنظر در این مصوبه معنا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، فاضل جابر، نماینده عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با اشاره به الزام‌آور بودن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق گفت که پارلمان می‌تواند توافقنامه چارچوب راهبردی امضاشده با آمریکا را بازنگری و آن را لغو کند.

این نماینده عراقی گفت که تعدادی از نمایندگان و سیاسیون عراقی از تجدیدنظر در مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از جمله نیرو‌های آمریکایی از عراق، سخن به میان می‌آورند حال آنکه این سخنان معنا ندارد چرا که این مصوبه از سوی ملت صادر شده است.


بیشتر بخوانید:


فاضل جابر همچنین گفت که اگر منظور این عده از سیاستمداران و نمایندگان توافقنامه چارچوب راهبردی و بازنگری در روابط آمریکا و عراق باشد، این امر ممکن است چرا که بندی در آن وجود دارد که به دو طرف اجازه لغو توافقنامه را می‌دهد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت حضور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در جلسه پارلمان نیز برای بررسی امکان بقای نیرو‌های آمریکایی در عراق نخواهد بود بلکه هدف از حضور وی تنها برای تشریح نتایج سفرش به آمریکا و اردن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۰:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
جناب فاضل جابر: آیا؟ میدانید که چرا؟حقیقت محض سر بریده شد و بر نیزه شد؟...........این به خاطر این بود که عوام و مخصوصاً خواص و علماء و فقهاء در شناخت دشمن راه را به خطا رفتند و به دشمن و نیرنگ هایش دل بستند هم اکنون در قیاس شیطان اکبرآمریکاست و رهبران هیئت حاکمه آمریکا همان قاتلین حقیقت محض در دشت کربلایند نباید خواص و علما و فقها و رجال سیاسی عراق در این امر تعلل و مسامحه کنند چراکه همین هیئت حاکمه آمریکا بود که داعش را به وجود آورد و مسلح کرد و پشتیبانی کرد تا مسلمین و مسلمات سوریه و عراق و......را به خاک و خون بکشند و عزت و غیرت عربی را لکه دار کنند حالا با چنین دشمنی که دشمنی خود را در حداعلاء در ترور ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به انجام رسانده و در برابر غول های رسانه از تمام شبکه های جهانی به این تروردولتی اذعان کرده و با افتخار توسط احمق درجه یکی بنام ترامپ با ژست سیاسی این تروریسم دولتی بودن را اعلام میکند چگونه؟میتوانید با خیانت به خون شهداء عراقی دوباره با آمریکا و ارتش سنتکام آن از راه تعلل و مسامحه وارد شوید؟دوباره تکرار میکنیم که امروز شیطان اکبر آمریکاست و اسرائیل صهیونیست غاصب و جنایتکار......