سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

سلامت دانش آموزان در اولویت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر همراهی خانواده‌ها با نظام آموزشی، تامین سلامت دانش آموزان را در اولویت برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هرچند ترجیح آموزش و پرورش بر آموزش حضوری دانش آموزان است، اما اجباری برای خانواده‌ها در این زمینه وجود ندارد و تصمیم گیری در این خصوص بسته به تصمیم شورای مدرسه است.

او با بیان اینکه هیچ اجباری در برپایی صف صبحگاهی مدارس وجود ندارد افزود: نگرانی ما بیش‌ر از خانواده‌هاست، زیرا قبل از اینکه مسئول باشیم، مردم هستیم و قبل از اینکه سمتی درآموزش و پرورش داشته باشیم خانواده هستیم و فرزند محصل داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: از والدین می‌خواهم در تقابل با ما نباشند بلکه همراه آموزش و پرورش باشند وظیفه همه ما این است که آموزش و پرورش را به نحو مطلوب انجام، و فرهنگ استان را ارتقاء دهیم.

کرمی عنوان کرد: آموزش‌ها برای دانش آموزان اول ابتدایی باید حضوری باشد و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا کلاس‌ها با حداقل نفرات تشکیل شود. همچنین مجموع مدت ساعت کلاسی برای این دسته از دانش آموزان در مدرسه ۲ ساعت است که نیاز به آبخوری و سرویس بهداشتی و ارتباط برقرار کردن با همکلاسی‌های خود را ندارند.

او گفت: مدت زمان تشکیل هرکلاس برای دانش آموز اول ابتدایی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه، برای دانش آموزان دوم تا ششم ابتدایی ۲۵ دقیقه و برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اکنون تنها بستری که با آن آموزش‌های مجازی را ارائه می‌دهیم سامانه شاد است و هیچ سامانه دیگری قابل قبول نیست البته در سامانه شاد جدید ۲۵ امکان دیگر نیز اضافه شده است.

کرمی افزود: سیم کارت‌های رایگان دانش آموزی در اختیار محصلان قرار می‌گیرد همچنین اینترنت رایگان برای مدارس دولتی و دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او درباره راه‌اندازی پویشی در فضای مجازی باعنوان اینکه اگر فرزند اضافه دارید او را به مدرسه بفرستید، گفت:عده‌ای با این پویش و همراه کردن گروهی با خود، صدمه‌هایی را به آموزش وارد می‌کنند، اما آموزش و پرورش کار آموزش را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.