سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه کردستان امسال ۳ هزارو ۷۸ دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشگاه کردستان از پذیرش ۳ هزارو ۷۸ دانشجوی جدید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آبان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۱۱ هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۳ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۷۰ دانشجو در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به تحصیل ۴۸۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان، افزود: در حال حاضر ۸ دانشکده در این دانشگاه وجود دارد که قرار است  تا سال آینده ۴ دانشکده دیگر در شهرستان‌های سنندج، بیجار قروه و مریوان احداث شود.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: درچندسال اخیر ۱۲ رشته جدید شامل ۲ رشته در کارشناسی و در مقطع ارشد و دکترا نیز هرکدام ۵ رشته به رشته هاتی دانشگاه اضافه شده است.

صادقی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در جدیدترین رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان در رنکینگ تایمز در سال ۲۰۲۱، با ۲۰۰ پله صعود در جایگاه ۸۰۰_۶۰۱ قرار گرفت  افزود: رئیس دانشگاه کردستان گفت: بهبود جایگاه دانشگاه کردستان حاصل ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، میزان استنادات و وجهه بین‌المللی دانشگاه در سالیان اخیر است.

او با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان فراهم نیست اظهارداشت: دانشگاه کردستان امسال ۳ هزارو ۷۸ دانشجو در سه مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دو هزار دانشجوی کارشناسی، هزار دانشجوی دوره ارشد و در مقطع دکتری نیز ۷۸ دانشجوی جدید از آبان ماه امسال وارد دانشگاه کردستان می‌شوند.

صادقی انجام پژوهش و حضور در کنفرانس‌های بین المللی، نوآوری و مسئولیت اجتماعی را از جمله رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و افزود: تربیت‌نیروی انسانی، مهارت افزایی و اشتغال پذیری، راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی و آموزش مجازی از اهداف مهم دانشگاه کردستان است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با ۴۰ دانشگاه خارجی، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترکی در قالب این تفاهم‌نامه‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.