سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاک شورای فرهنگ عمومی مبانی علمی است

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اقدام علمی بر مبنای دانش ملاک عمل شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت اله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، بیان کرد: ما در مقابل جریاناتی قرار گرفته ایم که مانع پیشرفت مرام و اندیشه دینی ما است و در چنین  عرصه ای و در هر کاری باید نکاتی را مرور  کرده و سعی شود در چهار چوب صحیح حرکت کنیم.

او، با اشاره به اینکه حرکت امام  و رهبری برمبنا ی علم و دانش است بر به رسمیت شناختن فعالیت مبتنی بر علم تاکید کرد و رسمیت بخشی به آن را بر عهده فرهنگیان جامعه دانست.

آیت الله دژکام بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجرایی باید به کارشناسان هر بخش احترام گذاشت.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در ۱۱۵ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: اجرای طرح خانواده متعالی بسیار حائز اهمیت بوده، زیرا دو مولفه کاربردی بوده و حاصل تجارب افرادی است که در این زمینه کار کرده و به آن جامعه عمل پوشانده اند.

او، ادامه داد: این طرح اسناد بالا دستی و دوره‌های مختلف را در نظر گرفته است که  این طرح باید به صورت ویژه بررسی شود.

رحیمی تاکید کرد: خانواده سنگ زیر بنای اجتماعی شدن انسان و انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعدی است که بدین سبب تمام دستگاه ها  از این طرح حمایت می کنند و با اجرای آن به فهم عمیق تری نسبت خانواده متعالی دست می یابند.

همچنین، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس نیز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان فارس تصریح کرد: دستور العمل‌های این جلسه در خصوص طرح خانواده متعالی است و مهم‌ترین دستور این جلسه به دستور استانداری فارس نقش فرهنگی در استان است که در این هفته  بررسی و برای دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود.

او، با تاکید بر اجرای طرح خانواده متعالی ادامه داد: در شش ماهه دوم امسال این طرح به شورای عالی کشور ارائه می‌شود تا به تصویب برسد.

سیده منصوره دستغیب مدیر کل امور بانوان استانداری فارس نیز با اشاره به اجرای طرح خانواده متعالی افزود: این طرح در نیمه دوم امسال به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می‌شود.

او، اضافه کرد: این طرح در خصوص همه قشرهای جامعه است و تمام گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد که براساس ۵۰ طرح عملیاتی و حمایتی ایجاد شده است.

دستغیب در خصوص اجرایی شدن طرح خانواده متعالی گفت: بخشی از این طرح در کار گروه فرهنگی و اجتماعی به تصویب رسیده و در حال اجرا است.

مدیر کل امور بانوان استانداری فارس بیان کرد: با ایجاد جلسات فرهنگی و عمومی که برگزار شد بعضی از موضوعات این جلسه در اختیار اعضای این شورا قرار گرفت تا به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.